Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         


(Következő 10 nap)


2011.04.18. Hétfő: San Vito Lo Capo

Keveset de haladtam ma, áthajóztam a 10 mérföldre levő San Vito Lo Capo - ba. Benedekkel már jártunk itt az autós kirándulás alkalmával, akkor belestem az egyik kikötő-klub árjegyzékébe és 50 eurós helypénzt láttam, így most a másik klubhoz vettem az irányt, ahol is szerencsésen 15-el megúsztam.
Ritka földrajzi adottság, hogy Szicília legtöbb hegyes-sziklás vidéke helyett (legalábbis északon) itt egy lapos földnyelv található, amire egy... (tovább)



2011.04.17. Vasárnap: Ernesto Tross és a három medve

További távmunkák történtek ma, sikerült befejeznem. Ígéret szép szó. Lecseréltem az olajat Selvában, az előírás szerint az első 10 óra után.
Ma találkoztam Damiano-val, a Grey Bear tulajával. Mint megtudtam, hajója egyike a három jellegzetes "T-Boat" - nak. A tervező és építő Ernesto Tross, egy legendás Olasz utazó, kalandor, konstuktőr és művész. Ernesto eredetileg magának épített egy ilyen hajót - amely egy a sok közül amit épített -... (tovább)



2011.04.16. Szombat: Távmunka

Kaptam árakat Cagliari-ból, elfogadhatónak tűnik.
Takarítottam, ruhát mostam, és távmunkáztam az otthoni ügyfelemnek, emellett nem történt tulajdonképpen említésre méltó. Még néha zúz a nyugati ami lassan északira fordul. Úgy döntöttem hétfőn indulok, addigra kitisztul az idő, a Grey Bear is akkor indul.
Helyzetünk: Castellammare del Golfo, Szicília 38 01.960N 012... (tovább)



2011.04.15. Péntek: Kifelé hangulat

Kifelé hangolódok az útból. Lassan megtervezem a hajótárolást és a hazatérést. A munkák várnak otthon, szerencsére.
A reptér transzfer sikerült, 4:30 - kor keltünk miután éjjel egytől tépett minket a szél és keveset aludtunk. Frontátvonulások vannak, nem is baj, hogy megálltam. Az izmos délnyugatival szemben nem sokra mennék az északi fokon túl, Trapanj felé.
Úgy szeretném intézni, hogy Szardíniára még átkelek. Az átkelés 140 mérföld,... (tovább)



2011.04.14. Csütörtök: Kirándulók vajon kik

Benedek holnap hajnalban hazarepül Trapanj-ból. A helyi kölcsönzőben 30 pénzért találtunk egy napra autót, egy aranyos kis Pandát. Reggel ezzel így el tudom vinni a géphez (fél 6-ra!) és ma kirándulunk. Nekem hétfői határidővel munkám lett, úgyhogy hétfőig megint állok.
A közeli Scopello-ban kezdtünk, egykori tonhal halász kikötő, feldolgozó és raktár. Nagyon hangulatos, az ódon épület szállodaként funkcionál, a háttérben csodás... (tovább)



2011.04.13. Szerda: Grey Bear

Kora reggel hatalmas pöffök tépték a hajót, kikukkantva láttuk, ahogy a magas hegyek tetejéről jó iramban szakadnak le a felhők, erős északnyugati érkezett. Átkötöttük a hajót, eközben kimértük a 40 csomós befújást, maradunk. Addigra már a spiccbotból gyártott HF antennának is vége volt, épp a 40 csomós befújás dönötte le szegényt, a korlátnál, ahol feltámaszkodik, derékba törte.
A napot környékbeli kirándulással töltöttük, ellátogattunk... (tovább)



2011.04.12. Kedd: plusz 39

Szép időben indultunk Palermóból. A kikötőben megcsodáltuk a két egykori Amerika kupa hajót, nevük +39, Olaszország nemzetközi országhívószáma.
Észak felé motoroztunk abban bízva, hogy a spicc után leejtve vitorlázhatunk. Sajnos nem, nyugati brizt kaptunk. Sebaj, a Selva még próbaidős, legalább látjuk hogyan dolgozik. Készítettem egy fényképet 4.5 csomós sebességnél, a gázkar állásáról, épphogy el van tekerve az indítófordulatról. Ennél... (tovább)



2011.04.11. Hétfő: Költözöm

Én már cefalu-i lakosnak számítok. 19 napja érkeztem, az életemből a Cefalú jobbítására szánt idő és energia okán már szóba került a Municipálén a díszpolgárrá avatásom is, de szerénységemet bántaná e cím, így hát inkább költözöm.
Fél kilenckor indultunk, kíváncsi várakozással, hogy a Selva hogy teljesít. Erő, fogyasztás, konzolt tartó fartükör meghajlása, csavar kiemelkedése, felpörgés, és hasonlók.
Vegyes üzemmódban, vitorlákkal... (tovább)



2011.04.10. Vasárnap: Motorvessel Glatisant

Reggel komoly beszerzőútra indultunk. A Sörpa nagy segítségünkre volt, Benedeket lenyűgözte a biciklis teherhordó rendszer. Sikerült vételeznünk 12 liter benzint, Vasárnap lévén, egy automata benzinkútról, amely bankjegyeket szippantott magába, cserébe naftát adott.
Visszatérve átfúrtuk a megkötött laminálást, sikaflex-el alászigeteltünk a konzolnak, és tökig húztuk a csavarokat. Benedek többször ránehezedett a konzolra, nem látott hajlást... (tovább)



2011.04.09. Szombat: Bioritmus

Ma a konzolon dolgoztunk. Kiszedtem a kipufogó felső hajlatát. Ez normál esetben azt hivatott biztosítani, hogy legyen a csőnek egy messze vízvonal feletti része, elkerülendő, hogy a csövön visszafelé víz tudjon bejutni. Amikor a hűtővíz amolyan löketek formájában távozik a kipufogón, az azért van, mert ilyenkor egy-egy löket együtt jut át a hajlaton, miután felgyűlt a hajlat előtt.
Aztán befúrtuk a konzol furatait, hogy belül is lássul hol... (tovább)



(Előző 10 nap)

































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ