Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         


(Következő 10 nap)


2011.04.08. Péntek: Konzol rulez

Ma megdőlt a kút koncepció. Reggel elsétáltunk a városba Lacival és a csapatával, nagyon tetszett nekik Cefalú. Boltban is jártunk, a mi készleteinket is be kellett frissíteni.
Később elköszöntünk Laciéktól, majd elkezdtük az emeléspróbát.
A terv szerint a kút már kész, amikor is utolsó lépésként kivágjuk a hajó fenekét. Az elvágott üvegszálat viszont le kell valamivel kezelni, mert a vágási vonalon az üvegszál rostok és a... (tovább)



2011.04.07. Csütörtök: Magyar áradat

Lettek vereteim! Délben érkeztem Valentino-hoz, aki rejtelmes arcifejezést öltött, sugallva, hogy megint nincs semmi. De kész vannak, és szépek!
Megdícsértem majd az anyagiakhoz értünk. Egyszerűen nem volt hajlandó elárulni az árat, már rosszat sejtettem. Vegül nem hittem a szememnek, letépett kér papírfecnit, ráírt mindkettőre valamit, összegyűrte őket és bedobta egy festékesflakon kupakjába : sorsolni fogunk!
A többiek... (tovább)



2011.04.06. Szerda: A műhely 2.

Ma nem haladtam akkorát. Erőmből annyira telt, hogy kipróbáljam a különféle kenceficék adagolását és kötését. Van 5 liter epoxim, ez egy érdekes anyag mert 1:1 - arányban van A és B komponens. A korábbi epoxi, amit használtam 1:3 arányban ment. Ezenkívül van 5 liter sima poliésztegyantám, ennek a kötési idejét be lehet állítani könnyebben. A kút felső részéhez lesz jó. Sajnos nem sikerült szerezni az epoxihoz telítőanyagot (avagy nem tudom... (tovább)



2011.04.05. Kedd: A műhely

Elindult a kézműves szakkör. Reggel kioperáltam a kipufogócsövet. Ilyenkor nőgyógyásznak érzem magam (aki a kulcslyukon át kitapétázza az előszobát). Egy kitekert pozitúrában, a kezem épp befér, ahogy a csavarokkal bírkózok. Felfelé egy cső, balra a motor, alul a kipufogócső maga, jobbra annyi hely van, hogy épp befér a kezem, és ráfér a franciakulcs a csavarra, 12-edeket tudok hajtani. 15 menet, mire kézzel tudom már tekerni. Közben a... (tovább)



2011.04.04. Hétfő: Kikötőszemle

Ma kikötőszemle volt. Reggel elindultam vízért sörpával, mire visszatértem, a rács, ami amúgy fel van hajtva, és amin be lehet bújni a lezárt kikötőhöz, le volt hajtva. A hajóboltos mondta, hogy ma hivatalos kikötőszemle lesz, az amúgy hivatalosan is lezárt kikötőn. A legjobb lesz, ha nem mászkálok és nem vagyok a hajón. Estére újra ki fogják nyitni, ahogy elvonulnak az officiálok. Ez van.
A napot így Roberto netkávézójában töltöttem.... (tovább)



2011.04.03. Vasárnap: Juve-Róma 2:0

Kicsit frusztrált vagyok ez már a tökölés kategóriája. Nem kezdtem még hozzá. El kellett mennem a kiállításra mégegyszer egy pár dolgot megkérdezni a motorról, valamint elhozni a teljesítmény-okiratot (vagy akárhogy hívják) ami igazolja a motor eredetét, adatait, főleg az erejét. Vasárnap lévén nem sok vonat volt így este 6 lett mire hazakeveredtem.
Alapvetően flow-ban dolgozom. Csíkszentmihályi professzor dolgozta ki a flow... (tovább)



2011.04.02. Szombat: Dimentica

Dimentica: ez az egyik legjellegzetesebb Olasz szo, szerintem. Sajatossaga, hogy majdnem mindegyik Olasz lirai szerelmes pop dal tartalmazza. Felejteni. Hat igen, ez igen kozponti kerdes szokott lenni szerelem-ugyben. Amugy miota Olaszorszagban vagyok, Olasz pop fetis van, azaz allandoan megy a Radio Italia a hajon es hallgatom a 'csak Olasz' pop-ot. Mar eleg sok Olasz szot igy tanultam meg. Ezek teljesen jo zenek amugy, szeretem... (tovább)



2011.04.01. Péntek: Diszkó-kikötő

Lassan egy hónapja lenn vagyok. Már többen kérdezték emailben miért vagyok egyedül. A fő ok, hogy egy hónap alatt még 200 mérföldet se jöttem. Sejtettem én, hogy a Volvo állapota és a koratavaszi időjárás nem kedvez majd a haladásnak, abban sem voltam biztos, hogy egyáltalán elindulok Badolato-ból. Ez egy ilyen 'we'll see' alapú lejövés volt, hogy Sancát idézzem. Apránként alakult, hogy megindultam nyugatnak, lám, nem minden probléma nélkül.... (tovább)



2011.03.31. Csütörtök: Bontás

Még reggel sikerült beszerezni a rétegelt lemezt valamint csavarokat, pántokat. A tegnapi mosás olyan jól sikerült - minden illatos, cuccaim pedánsan összehajtogatva egy nagy pakkba - hogy a hálózsákokat is elvittem mosni.
Aztán nehéz szívvel megkezdtem a bontást. Csak az első csapás nehéz, a többi már magától megy. Minden építés valamilyen rombolással kezdődik. Ma még gép nem ordított, csak csavarhúzó és kalapács dolgoztak.... (tovább)



2011.03.30. Szerda: Salve, Selva!

Azaz üdv, Selva! A mai cím Anyukámtól származik. És lőn, 11 órakor begördült az Autonautica furgon és hozta a kicsikét. Mint majom a farkának.
A katarzist követően bemenekítettem a kabinba, viktimológia végett, aztán tettek mezeje. Kipróbáltam a generátort, harap. Minden rendben lesz. Aztán újra anyagbeszerző körútra indultam, ezúttal a Sörpával. A Sörpa nagyon trendi, ahol megállok vele ott rögtön megkérdezik hol lehet venni és... (tovább)



(Előző 10 nap)

































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ