Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.08.20. Vasárnap: A kráterektöl az álomhangú Francesco-ig

Micsoda kalandos nap!
Reggel az Etna oldalában ébredni nagyon jó, illetve nekünk nagyon tetszett. Szerencsénk volt, mert olyan korán fenn voltunk a hegyen, hogy még megelöztük a turista tömeget, legalább egy darabig.
Az Etna sajnos (illetve a mi számunkra sajnos) épp most nem túl aktív, megtudtuk, hogy jelenleg nincs is lávafolyás, csak füstölgés. Nem is emlékeztem, de 2000/2001-ben olyan kitörés volt, hogy itt fenn a... (tovább)



2006.08.19. Szombat: Irány szicília, azaz hol van Jean Reno zongorája?

A mai nap igazi kirándulás kezdödik. Glatisantot kedves nyugalmában hátrahagytuk Janikában és a kis Fiattal nekiiramodtunk. Érdekesen érzem magam, ahogy egy autó volánjánál ülve húzunk a tengerparti úton. Valahogy idegen az érzés, de jó, mellettem a kedvesem, azt hiszem Dolce Vita van, egy filmben is szerepelhetnénk.;o)
Reggio Calabria 100 kilométerre van, hamar elérjük, és ki is derül, hogy San Giorgioból megy csak komp,... (tovább)



2006.08.18. Péntek: Transformo turistico

Elkövetkezett az utam eddigi legturistásabb része. Nem vagyok egy 'jólnézzünkmindentmeg' kiixelös tipus, de Emese ittlétének napjai erösen fogynak (hétfön utazik haza a drágaságom) és szeretnénk együtt kóborolni Szicíliában. Eredetileg úgy terveztük, hogy Glatisanttal egészen Palermoig megyünk együtt, de a frontátvonulások, aztán a szélcsendek és az ellenáramlások, meg a kicsit kényelmesre vett tempó ezt nem tették lehetövé, de... (tovább)



2006.08.17. Csütörtök: Hármat elöre, kettöt hátra

Sikerült a terv! Világosban kiértünk Rocella Ionicába! Délután sürgönyöztem Benedeknek, aki küldött egy Rocella Ioneca müholdképet arra az esetre, ha sötétben érnénk ki. Köszönöm Benedek!
Azért elárulom titokban, hogy nem alkonyatkor világosban, hanem másnap reggel értünk csak ide. . .. Rejtélyes dolgok történtek ugyanis. Információim szerint itt a csizma alatt egy délnyugat felé haladó áramlásnak kellene lennie, és vártam... (tovább)



2006.08.16. Szerda: Az üvegfenekü hajók vidékén

Ritkábbak errefelé a kikötési lehetöségek. A part többnyire homokos beach, nem tagolt a part, nincsenek öblök, szigetek, a hajósember ott köt ki, ahol kikötö is van. Hegyek most már viszont lassan kezdenek lenni. Olaszország keleti partja lapály, a nyugati oldalon vannak a vulkanikus hegyek, itt magasabb az ország.
Így adódott, hogy ma is csak 20 mérföldet terveztünk, Crotone-ból La Castella-ba. Gusztáljuk a következö nagyobb... (tovább)



2006.08.15. Kedd: Vitorlás idill

Éjjel, megérkezve Ciro Marinába kis meglepetés ért. A pilotkönyv szerint itt 'rendes' vitorláskikötö lenne, de valójában ez csak halászkikötö volt, épp sikerült ráállni egy halászra. Hajnalban értünk ki, már zuhantunk is az ágyba.
Lényegében délután egyig aludtunk, de látva az északi szelet, ébredés után azonnal indultunk is tovább. Igazi vitorlás idill volt a délután, az enyhe de stabil északiban hullámoktól mentesen... (tovább)



2006.08.14. Hétfö: Csizmatalp vakarás

Nagyon éjszaka van és menetben vagyunk és fáradtak is vagyunk, keveset írok. Ma elindultunk hogy átszeljük a Taranto-i öblöt. Az a csizma talpa. Ha lúdtalpa lenne a csizmának, akkor part mellett mennénk és nem lenne öbölátszelés, de így van.
Még 7 mérföldünk van hátra és éjfél van.
Éjjel jöttek delfinek látogatóba. Majd megállt a szivem. Vaksötétben egyszercsak akkora csobbanások, hogy ajajajaj.
Hleyzetünk: 39...(tovább)



2006.08.13. Vasárnap: Marinaro Gastronomico Maximo

Nem nagyon haladunk. Mára megint frontátvonulást mondtak. Reggel már esett, most délutánra megjött a viharos északnyugatival a front. Inkább itt maradtunk. Kéne néhány nap nyugis északnyugati, hogy haladjunk, talán holnaptól.
Nem baj. Egyenlöre nincs rohanás, és Emesével amúgy is szivesen lötyögünk csak úgy ilyen hangulatos városkában, kicsit nyaralósan.
Egyébként nagyon komoly halpiac van itt. És ha már ez a helyzet,... (tovább)



2006.08.12. Szombat: Édeskettes

Mi vagyunk most Emesével a romantikus yachtozó páros. Kettesben vagyunk. Nem is szeretem én az ilyen darlingozós hajózást nagyon húzósra venni, alapból egy jó kis 23 mérföldes táv épp elég. Egyébként a teljes távból le kell vonni 5 mérföldet általában, az már ugyanis a bámészkodó zóna, az nem is igazi út. Az utolsó öt mérföldön az ember már kémleli a megérkezés színhelyét, távcsövezik és ilyesmi, azaz nem hasonlítható az utazás... (tovább)



2006.08.11. Péntek: Frontátvonulás

Éjjel még esett az esö, reggelre már csak a nagy kumuluszok maradtak, mégis maradunk mégegy napot Leucában. Megtetszett az ingyen kikötöhely
Úgy látszik nagyon megy a kikötöi cimborálás, mert még elözö este meghívott minket a francia vitorlázó iszogatni egy kicsit. Nagy nosztalgiám volt, mert Görög Retsina borral kínáltak, amit nagyon szeretek, és rég ittam. Szép 44-es hajón élt a fickó és német származású felesége.... (tovább)



2006.08.10. Csütörtök: Aklimatizáció

Elöször is kialudtam magam, mert lényegében az indulás elötti 3 órás alvásomat, két éjszaka nem aludtam. Aztán volt egy kis probléma, reggelre kelve zuhogott az esö! Ilyet se láttam jóideje, úgy emlékszem az elsö Görög szigeten, Limnoson történt, hogy Attilával egy jó nagy zivatart kaptunk. Egy szó mint száz, látva az esöt és fejemben a kielégíthetetlen alvásvággyal megbeszéltük Emesével, hogy maradunk egy napot Leuca-ban. A... (tovább)



2006.08.09. Szerda: 'A'mint Alfa: búvár dolgozik alattam

Igen szerencsés kalandom akadt az átkelés végén, 4 (!!!!) mérföldre a céltól: egy hatalmas nejlont tekert be a hajócsavar.
Este még tartott a szél egy darabig, kellemes pompomos hullámok voltak (fehehehehel, lehehehehe), jól mentem rajtuk, aztán a lemenö nap elhívta bulizni a szelet és az is eltünt. Alkonyatkor a horizonton szemeztem egy giga kumulusz csapattal, de a szuggerálásom legyözte öket és nem lett zivatar,... (tovább)



2006.08.08. Kedd: Szólóvitorlázó lettem

Van aki erre azt mondja egykezes. Én az egykezesröl másra asszociálok. Különben is két kézzel hajózok. Szóval nem egykezes, hanem szólóvitorlás menet a mai. Elindultam tehát Korfuról, át az Olasz csizma sarkára, vizen 50 mérföld, de elötte még ki kell kavirnyálni Korfu belsö oldaláról az északi csücsökhez, az sem egy elhanyagolható, 35 mérföld. Így állunk.
Tegnap még elrendeztem mindent, és még volt idöm szomszédolni. Az egyik...(tovább)



2006.08.07. Hétfö: Glatisant vitorlaraktár

Egy szó mint száz, ma hajnalban mégse indultam el. Elöször is ráébredtem, hogy kell nekem egy pecsjáty a helyi kikötörendörségtöl, a legénységlistámra (crewlist), azaz hitelesítsék, hogy egyedül vagyok. Mert a legutolsó verzió szerint még velem van Nemes is. Még úgy járnék, hogy az Olaszok nekiállnak keresni a Nemest, hogy hol van. Egy a lényeg, a tengeren legyen mindig egy hivatalos okmány amely szentesíti a hajón tartózkodók... (tovább)



2006.08.06. Vasárnap: Back in business

Ismét itt vagyok, szeretett hajómon. Voltam otthon, repülövel. Úgy érzem most magam, mint egy zombi. Illetve elöször otthon éreztem magam úgy. Hiába, ahhoz vagyok szokva, hogy Korfura 3 hónap alatt kell eljutni, nem 90 perc alatt. Teljesen megzavart ez a repülözés. A repülö ördögi masina, nem is szeretem. Mindenesetre készülök a Nyugat-Földközi útra.
Sok dolog frissült a weblapon is. Matrózok, albumok, hajónapló, és a Google... (tovább)


































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ