Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.31. Szerda: Viharfokkal szép az élet

Reggel hatalmas elszántsággal ébredtünk. Ma elvitorlázunk Isztambulba! Nem volt épp pihentetö éjszakánk. A horgonyt még éjjel brutálisan beékeltük a mederbe, a jelek szerint jól tartott, de mégis szinte minden nagyobb széllökésre felébredtem (ilyenkor, ha viktimológia van, vagy szeles horgonyzás, kinn alszom, hogy könnyen ki tudjak kukkantani) hogy megnyugtassam magam a hollétünket illetöen. Biztos azért kipihentebb lettem, mint... (tovább)



2006.05.30. Kedd: A genyó harbormasterek napja azaz megérkezünk-e egyáltalán valahová?

Burgaszban reggel teljesen felhecceltek az officiálok. Rendes veszekedést kezdtem velük.
Történt, hogy felkeltünk szépen 4:30-kor. Nem volt ez holmi hobbi. Ma úgy kellett intézni az ügyeket, hogy nap végére még világosban elérjünk egy török kikötöt, ahol ráadásul nem is tudunk majd kikötni, csak bekunyerálni magunkat, mivel az elsö hivatalos belépést Isztambulban lehet megejteni, addig úgy kötünk majd ki, hogy valamilyen... (tovább)



2006.05.29. Hétfö: Bulgária nem ereszt

Sozopolban azzal a jólesö érzéssel érkeztünk, hogy még egyet megyünk az Achtopol nevü helyig, ott kijelentkezünk, és lécelünk Törökországba. Az itteni határörkultúra azonban nem ennyire logikus. Mármint hogy az erre járó yachtos dél felé haladva az utolsó nagyvárosban ki tudjon jelentkezni.
Nem nagyon akartuk elhinni, hogy az utolsó kijelntkezés Burgaszban van. Ez ugyanis mostani helyzetünkhöz képest visszafelé van,... (tovább)



2006.05.28. Vasárnap: Burgaszi rokkendroll

Ideje volt egy jó kis tengeri vitorlázásnak. A szél Nesebarból kijövet után folyamatosan erösödött. Nem fújt ideális irányból, de azért tudtunk a célirányba kormányozni, a szelet közepesen szorítva. Nagyon élveztük. Voltak hullámok is, döltünk is, a sebességmérö pedig egyre jobb értékeket mutatott. Igazi döngetés volt, deckvízzel, Glatisant fedélzete is be volt sózva!
Mára nem terveztünk még sokat, épp 15 mérföldet, itt volt... (tovább)



2006.05.27. Szombat: Goodbye/Welcome

Ma volt a legénységváltás. Még mindig Nesebarban vagyunk, mondtam a telefonba Attilának, az új legénységnek, hogy érdemes neki is megnézni a helyet, ezért mégegy éjszakát itt töltünk sorban a harmadikat.
Benedek délben elpályázott. Egy gyanús reptéri busz elment az orrunk elött, ezért hamar elindultunk a központi pályaudvar irányába informálódni, aztén megláttuk a másik gyanús reptéri buszt közeledni. Remekül elköszöntünk... (tovább)



2006.05.26. Péntek: Bevált gyakorlatok mühelye

Pénteken nem mozdultunk Nesebar-ból. Döntenünk kellett, hogy a soron következö legénységváltást hol intézzük, és az igazat megvallva igen tetszett a hely, jobban biztosan, mint amire Burgassal kapcsolatban számítottunk.
Nesebar egy kis sziget a szárazföld mellett, egy földnyelv köti össze a parttal. Igazi középkori város körben várfallal és némi maradék bástyákkal, bizonyára értékes bázis volt annakidején.
Nem... (tovább)



2006.05.25. Csütörtök: A kokpitládába zárt szél igaz története

Észrevettük, hogy a Fekete-tengeri szél a kokpitládánkban lakik. Erre legelöször Várnában kezdtünk gyanakodni. Ott történt ugyanis, hogy az egésznapos széltelen motorozást megelégelve mégis kikötöttünk. A kikötöben való rendezkedés során a kokpitládát többször kinyitottuk, majd amikor elindultunk a város felé, a szél megiramodott. Meg is jegyeztük, bár inkább mentünk volna tovább! De addigra már elpunnyadtunk a halkajáldában. . .... (tovább)



2006.05.24. Szerda: Várnai halétkek

Sajnos nem sikerült a mai napi 50 mérföldes tervet teljesíteni. Nem mintha Balchik-ban annyi mindent kellett volna reggel megnézni és emiatt nem tudtunk volna elindulni. Bár tény, hogy az officiálok ezúttal nagyon barátságosak voltak, olyannyira, hogy már már hátráltattak.
A harbor master ugyanis eljött alaposan megnézni a hajót, be is jött, megkérdezgette az összes müszert, hogy mimi, majd megakadt a szeme a rövidhullámú... (tovább)



2006.05.23. Kedd: A magnetron és a delfinállatok

Tengeri utunk második napján a Fekete-tenger lágy szellövel fogadott bennünket. Nem nagyon tudtunk csak vitorlával haladni, ezért a Volvo ismét szerepet kapott. Ma elhagytuk Romániát végleg: Bulgária következik.
A Fekete-tenger ezen részén nem igen akadnak útközbeni kikötök. A lehetséges vitorláskikötések egybe esnek a nagyobb tengeri teherkikötökkel, így alakult, hogy ma sincs lehetöségünk hamarabb kikötni, mint a 40... (tovább)



2006.05.22. Hétfö: A dudáló fantomhajó

Elindultunk. A kezdet kezdetén, amikor még elöször terveztem meg az utat, egy szakaszban akartam volna Isztambulba hajózni innen. Nem sokat tudtam erröl a tengerröl, szerettem volna hamar túljutni rajta, valamiért azt képzeltem itt nincsenek is látnivalók. Aztán lassan átálltunk rá, hogy darabokban tegyük meg az utat. A Constanta-ban töltött napok alatt megfigyeltük, hogy igazán nincsenek hosszantartó, kifújt utazószelek, egy... (tovább)



2006.05.21. Vasárnap: Hajós cimborák társaságában

Ma teljesen elszocializáltuk magunkat. Olyannyira, hogy szinte alig tudtunk a hajóval foglalkozni. Ez mindig egy dilemma. A hajóval ugyanis foglalkozni kell, mégpedig kikötöben, mert menetben a navigáció, az adminisztráció (kétórás részletezettséggel hivatalos hajónaplót vezetünk), az aprócseprö dolgok elviszik az idöt, nincs nagyon idö alaposan nekiállni egy szerelésnek. Viszont az ember utazik, és érdekli öt a helyi helyzet, a... (tovább)



2006.05.20. Szombat: A szerelöbrigád

A nap teljesen a szerelések jegyében telt. Nem is nagyon mozdultunk a kikötöböl. Ledöntöttük az árbocot, levettük a régi merevítököteleket és feltettük az újakat. Benedek még a kajakot is lefestette. Nagyon elment az idö, ebédtájban ettünk egy halat a közeli restiben, de lényegében másra nem is jutott idö.
Idöközben megindult a szombati promenáden a mólón. Egyre másra álltak meg mellettünk a hétvégi eleganciában vonuló... (tovább)



2006.05.19. Péntek: Kinn a tengeren

Ma végre megkostóltuk a hullámokat is, vitorlával! Elhatároztuk, hogy átmegyünk a teherkikötöböl a yachtkikötöbe, ami itt Constanta-i léptékkel mérve nem is egy kicsi út, ki kell hajózni a nyílt tengerre és ott áthajózni, egy akkora gát mellett, amely keresztben átérné a Balatont. Csináltunk is egy méretarányos képet, hogy a Constanta-i kikötö öble a Tihanyi félszigetnél is nagyobb.
Nagyon jó érzés volt kiérni a tengerre.... (tovább)



2006.05.18. Csütörtök: Saltwasser projekt

Álmunkból egy 'Buna Diminata' ébresztett 7 órakor. Megjött Todor, a pilot. Körülnézett a hajón, nagyon tetszett neki, mert mindent 'super' jelzövel illetett. Sajnos nem nagyon beszélt a Románon kívül semmilyen nyelvet, így nem nagyon tudtunk beszélgetni, és lehet, hogy a super is csak a kedvenc szavajárása, nyelvtudáshiányos kellemetlen szitukban oldja vele a hangulatot.
Todorral behajóztunk a Cernavoda zsilipbe, mert itt is... (tovább)


































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ