Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.17. Szerda : Búcsú a Dunától

A mai nap volt az utolsó dunai napunk. Kellöen átéreztük ezt és úgy nézegettük egész nap a tájat, hogy rövidesen végleg búcsút mondunk neki. Igaz, volt még 110 km távunk a Duna - Fekete-tenger csatornáig, amihez fel is keltünk reggel 5-kor, hogy ne legyen probléma.
Utunk legemlékezetesebb mozzanata Benedek edzése volt. Tudni kell róla, hogy kerékpárosversenyzö és épp két versenyt is kihagy az utunk folyamán. Hazatérve pedig... (tovább)



2006.05.16. Kedd: A SexsAginta meglepetései

Rusze elbüvölt mindkettönket. Igazi felfedezés érzésünk volt, mivel lényegében semmit nem tudtunk a városról, csupán annyit, hogy jó nagy Bolgár kikötöváros, kb. Budapest/10 méretben. Még érkezésünk estéjén tettünk egy portyát a városban, mivel a hajót a kíváló hajósklubban bizalommal hátrahagyhattuk.
Az elsö meglepödés az épületek láttán volt. Rusze belvárosa ugyanis éppúgy lehetne Athén, Buenos Aires (az Evitát itt is... (tovább)



2006.05.15. Hétfö: Géptan

Ma civilizáltuk magunkat, ugyanis elértük Ruszét, az egyik legjelentösebb aldunai kikötöt. Meg is néztük az Európa térképünkön, hogy lényegében most már a tenger töszomszédságában vagyunk.
Elöbb azonban a reggeli eseményeket kell kifejtenem. Történt ugyanis, hogy lassú, de biztos amortizációba kezdtek szegény gépeink (a Volvo is, Johnny is), és reggel gépkarbantartással kezdtünk. A legjelentösebb defekt az volt, hogy a Volvo... (tovább)



2006.05.14. Vasárnap: A varázslatos iparvidékek

Ma a hajón nem túl sok dolog történt, leszámítva talán, hogy Benedeken eluralkodott a bütykölhetnék. Jó kis ötletei támadtak pl. hogy a hajónaplót hogyan lehetne gazdaságosabbá tenni (a napi beszámolókat egy-egy külön állományba rendezve, mindig csak az aznapit kell feltölteni) valamint hogy milyen újfajta háttér és írásszín legyen. Ígyhát amíg én örségben voltam, ö elmélyülten megalkotta az új dizájnt, amit kéretik a kedves... (tovább)



2006.05.13. Szombat: Cirkálás szélcsendben

Ma végre vitorláztunk!
Nagyon jó kis érzés volt délelött 11 tájban leállítani a motort és vitorlát bontani! Illetve lett volna, mert az elözö napi felszereléskor ez egyik felhúzókötelünk felszaladt, így kinézett egy jó kis árbocmászás. Sebaj, bizonyára nem gyenge kilátás adódik amúgy sem odaföntröl. A kötél hamar meglett és rövidesen már feszítettek a vásznak is. Micsoda csönd, nyugalom és tökéletes hangulat! Sajnos nem volt... (tovább)



2006.05.12. Péntek: 'S az árbocot puszta karjuk erejéböl, a magasba állíták'

Az Aldunán is végre beköszönött a tavasz. Az elsö igazán kellemes, napos idönk volt. Egész melegünk lett.
Táborhelyünket elhagyva elöször is elértük a hármashatárt. A bal part (menet irány szerint, völgymenetbe kell a partot jobb/bal szerint megkülönböztetni) itt Románia, míg a jobb parton a Szerb oldalt felváltja a Bolgár. Van egy pont, ahonnan mind a három országba belátni. Ezen a ponton, a jobb parton, a folyóra... (tovább)



2006.05.11. Csütörtök: A senkivize vándorai

Ha tudtuk volna, hogy mennyit kell várni a Vaskapu II zsilipnél, nem indulunk el ilyen korán, hanem inkább elejtözünk a remek kis sziget aljában, ahol táboroztunk. De sajnos a zsilipelést nem lehet kiszámítani, tegnap szerencsénk volt, ma nem.
Meglehetösen hideg volt. Délben még kesztyüben kormányoztam. Benedek meg is jegyezte, azt hitte, hogy kevés lesz a naptej, amit hoz, nem beszélve arról, hogy a strandpapucsba sem... (tovább)



2006.05.10. Szerda: Ok, together with Dacia

A mai nap nagy eseménye volt a Djerdap I zsilipen való leereszkedés.
Reggel Kati és Sanca elhagyták a hajót, délelött pedig megérkezett Benedek. Kalandos kis útja volt, igazi élvezet a vonatút ezen a vidéken. Egy percet nem aludt. . .
Délben megtörtént a kijelentkezés, és mert ezidáig inkább Sanca intézte az ilyen ügyeket, hiszen ö volt a hajón a 'manipulant', most Mátéra maradt minden intézkedés. Egy kicsit kikezdte... (tovább)



2006.05.09. Kedd: Pillepalackia

Tegnapról adósak maradtunk a helyzetünkkel, javítottuk.
Ma nem mozdultunk, maradtunk szenzációs kikötöhelyünkön. A hely két dologból emlékezetes. Egyrészt felejthetetlenül romantikus, ahogy a délelötti nap melegére, a hajónk mögötti parton ösidöktöl feltorlódott szeméttengerben az üres pillepalackok pukkangatnak, ahogy a beléjük szorult levegö kiterjedése a felmelegedésre módosul. Hát igen. Orsova nagy bánata, hogy áll a... (tovább)



2006.05.08. Hétfö: Az orsovai mosolygós sápszedök

Ujdonsült bázisunkat, a Kazán-szorost ráérösen, a délelötti órákban hagytuk el. Elötte még volt egy nem pitkó feladat, a horgony fellazítása és beszedése, láncostul, kötelestül. Elöször a horgony fölé motoroztunk és rövidre húztuk a kötél részt, na ekkor volt még a 20m lánc függölegesen a vízben. Aztán ebben a pozitúrában a kötélrészt lekötöttük, és egy bitang elörével feltéptük a horgonyt. Volt egy olyan félelmünk, hogy rönk,... (tovább)



2006.05.07. Vasárnap: A Kazán-szoros lakói

Reggelre kelve még Turnu Severint tekintettük mai uticélunknak, és úgy volt, hogy a Vaskapu I zsilip is ma fogad minket gigászi kapuival.
Mi azonban gyakorlott kalandorokhoz méltó módon hagytuk magunkat átkalibrálódni. Mókoltunk ugyanis egyet reggel, ahogy szemünk végigpásztázta a szédítö hegyek lankás bujazöld rétjeit és erdöségeit, meredek sziklafalait, önkéntelen mindannyiunkban magfogalmazódott ugyanaz. Vajon miért... (tovább)



2006.05.06. Szombat: A Vaskapu diplomatái

Veliko Gradistében reggel még maradt egy kihívás. Bezdanban nem volt gondunk a Szerb belépéssel, de hiszen ott segítönk is akadt, itt azonban teljesen magunkra vagyunk hagyatva a hivatali dolgokat illetöen, és nyelvi nehézségek vannak. El kell ugyanis hagyni Szerbiát, elöször is hivatali értelemben.
Szerencsére elözö este, összeismerkedtünk azzal a figurával, aki a határátlépö kikötöjének a pontonját örzi. Boginak hívják... (tovább)



2006.05.05. Péntek: A maratonisták

Ma több szempontból rekordot döntöttünk. Egyrészt 160 km-t jöttünk le, így Veliko Gradiste-ben vagyunk már, a Szerb kiléptetö helyen. Ezt a távot nem kismiska 15.5 óra alatt teljesítettük, ez alatt a Volvo egy percet sem pihent, így hát ö is rekorder. Azon kívül ma volt a legjobb hangulat, és a legjobb idö is elindulásunk óta. Nem fokoznám, de a kajánk is csúcsszuper volt, amit koradélután ütöttünk.
Szóval besztof napunk... (tovább)



2006.05.04. Csütörtök: Aldunai hullámhegyek

Ma a Duna tengeres-hullámosat játszott. Egész nap fél-egyméteres hullámokat döngettünk. Mi se gondoltuk volna, de a Duna, az ilyen is tud ám lenni. Reggel még nem nagyon látszott abból bármi, hogy hogy milyen 'mozgékony' napunk lesz. Tegnapról jól bevált 5:45-ös indulásunkat megismételtük, a reggeli hüvösben, enyhe alsószélben (folyamon így mondják, tehát szembe fújt) indultunk. Hideg volt, de felhöt nem láttunk, lényegében... (tovább)



2006.05.03. Szerda: Bezdan-Backa Palanka, szerbiai behatolás

Kedves bezdani kikötönket sportosan, majdnem a terv szerint, reggel 5:45-kor hagytuk el.
Még majdnem sötét volt, amikor keltünk, némi kávé, tagjaink melengetése, azért egy kicsit zsibbadtak voltunk az az igazság, ritkán megyek be dolgozni ilyenkor, bár Sanca szokott. Nos, menni kellett, 125 km-t terveztünk be, ez eltarthat egy darabig. Leginkább komornak nevezhetném az idöjárást reggel, ahogy kihúztunk a folyó közepére, az...(tovább)



2006.05.02. Kedd: Baja-Bezdan, elsö kilométerek a Dunán

Reggel 6-kor indultunk el Dél felé, irány a Balkán!
A hétvége Baján, természetesen a pakolás, a készletfeltöltések, a szerelés jegyében telt. Elég reménytelennek tünt, de elhelyeztük a 230 liter édesvizet, és kb. egyhavi kaját, 12 napra elegendö üzemanyagot. A hajó elnyelt mindent. Azt hiszem minden hajó felülmúlja a pakolókapacitásáról alkotott elsö reményeket. Ilyenek a hajók. Szóval nem véletlen ez a készletezés. Elég...(tovább)


































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ