Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.08.07. Hétfö: Glatisant vitorlaraktár

Egy szó mint száz, ma hajnalban mégse indultam el. Elöször is ráébredtem, hogy kell nekem egy pecsjáty a helyi kikötörendörségtöl, a legénységlistámra (crewlist), azaz hitelesítsék, hogy egyedül vagyok. Mert a legutolsó verzió szerint még velem van Nemes is. Még úgy járnék, hogy az Olaszok nekiállnak keresni a Nemest, hogy hol van. Egy a lényeg, a tengeren legyen mindig egy hivatalos okmány amely szentesíti a hajón tartózkodók


listáját, akkor már nem lehet gond a coastguard-dal. Föleg itt, Albániához közeli, illegálpeople vizeken, ugye.
Emiatt meg kellett várnom az officiálok reggel 9 órás nyitását. Na, ha már reggel van, kinyitottt az Elvström Sails helyi mühelye, ahol már múlt héten is szemeztem egy viharfokkal. Most benáztem, megvolt. A helyzet az, hogy a jelenlegi viharfokommal több probléma adódik: elég gyengus anyagból van, ráadásul a legkisebb méretre reffeléssel lehet alakítani, ami elég buher dolog, ja, és van rajta egy 1969-böl származó pecsét. Ennyit a jelenlegi viharfokról. Sajnos nekik, nekem szerencsére, hogy egy Carter 30-ast épp kivontak a forgalomból és eladták a dolgait, így 150 Euróért, baráti áron van egy vadi 5 négyzetméteres vitorlám, brutálerös. Ezzel együtt 8 vitorlám van, etéren nagy baj már nem érhet, alig gyözöm kerülgetni öket, mindenhol vitorla van.
Aztán délelött még volt böven mit rendezgetni, plusz a szélkormányon is végre akartam hajtani egy módosítást, amúgy üzemanyagot is kellett vételezni, így elhalasztottam a startot, ma éjjelre. A terv szerint este alszom 4-5 órát, és éjjel 2-kor lépek. Az éjjeli szélcsendben pont kiérek a sziget felett és a délelötti Maestro már a nyílt tengeren ér, irányban. A terv jó elméletileg.
Tegnap amúgy vicces dolog történt, beugrottam kifizetni a kikötöhelyet. Meglátták a hajólevelem és látván, hogy magyar, elökaptak egy másikat. Szintén magyar volt, és faggattak, ugyan mondjam már meg, hogy hol a hajó neve a hajólevélen. Találgatták, hogy esetleg Friedel Rajmund lenne (egyik hazai neves officiálunk)? De az mégse. Szóval tényleg érdekes a magyar hajólevél, mintha a névnek alig lenne jelentösége: Glatisant hajólevelén is csak a sarokban, apróbetüvel, 'name' vagy 'név' megnevezés nélkül egy számmal kódolt helyen van, de a másik magyar hajólevélen nem is szerepelt! Mondtam a recepciós csajoknak, hogy nálunk a regiszteri szám a tótumfaktum, a név az mellékkörülmény, nem árt ha ezt megszokják a magyar hajóknál. Mondták, hogy okés.
Helyzetünk: Korfu, Gouvia marina, 39 38.944N 019 51.275E

(előző nap)(következő nap)

































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ