Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.06.04. Vasárnap: Balaton filing

Nem megy nekünk a logisztika Törökországban. Reggel felkeltünk elég korán, hogy még belocsoljuk a Volvo kiszáradt torkát vagy 50 liter gázolajjal. Igen szomjas volt már a drágám. Át is álltunk a dzsuvás marina benzinkútjához. 'Problem' mondta a kutas. Igen hasonlított a hanglejtése a Limankoy-i genyó harbormaster 'Problem' hanglejtésére. A Románok a 'Zuper'-t tudták hasonlóan tökéletesen ejteni. Ez már népnemzeti kulturális


érték.
Valami olyasmi volt a helyzet, hogy adminisztratíve bezárták a kutat. Talán az adóhatóság? Nem örültünk. Alig indult el a nap, máris megakadunk, pedig a kis 24 órás tervezett menetünk startja már igencsak idöszerü.
A logisztikai projekt második fázisa is kishíján megbukott. Taxival dzsanáztunk a legközeleppi autós benzinkúthoz két kannával. Az még hagyján, hogy taxiskám 15 percig nem talált a közelben benzinkutat (pedig volt, mert jöttünkben mettünkben láttuk) de amikor odaértünk, közli: lejárt a munkaideje. Még a viteldíjon is vitáztunk egyet, mert közöltem, a megegyezetthez képest így csak fele pénzt kap, kivéve ha most azonnal vissza is visz. Beletörödött. Elég otrombán le akart venni. Nem jó fejek az isztambuli taxisok, volt velük pár ügyünk két nap alatt.
Végül elindultunk. Figyelni kell errefelé rendesen. A nagyhajók közlekedését szeparációs zónákba rendezik, ahogy kijönnek / bemennek a Boszporusz bejáratán. Rendes forgalmi sávok vannak, mint egy autóúton. Nem jó ott lépecolni, illö helyet kell hagyni nekik. Elrendeztük hát szépen az irányt, kikerültünk a szeparációs zónák északi oldalán és a part mellett haladtunk.
Nagyon megdöbbentö felfedezést tettünk. Balaton érzésünk volt! Érdekes, hogy itt a Márvány-tengeren mind a két partot lehet látni, ugyanúgy mint otthon, persze sokkal hatalmasabbak a távolságok, de a part is magasabb, mindenesetre igen tiszta idö volt és már viccelödtünk is, hogy ma azért jó lenne eljutni a Révfülöpnek vagy Badacsonynak megfelelö helyre (Fözföi indulást feltételeztünk).
Nagyon komoly hajósoknak éreztük magunkat, ahogy készültünk az esti müszakra, ma ugyanis nem állunk meg, hanem éjszaka is megyünk tovább hogy reggelre elérjük a Révfülöp ekvivalens Rodostót (Tekirdag), a végcél ugye 'Keszthely', ahol majd a Dardanellák szoros kezdödik ;o).
Hajós tervez, idöjárás végez. Még szerencsére elég korán, este 7 körül történt, hogy bedurrant a szél pont szemböl. Van azért ezen a tengeren 1000 méteres vízmélység is, hullámok is lettek pikkpakk. Nappal nem lett volna lehetetlen a krajc ebben a szélben, de éjjel kínozni a hajót szél felé, ahhoz más lélek kell. Eldöntöttük, hogy kimegyünk a part alá horgonyozni.
Büyükcekmece öble volt a shelter, itt kellöen mélyre be tudtunk hajózni és zavartalanul lehorgonyoztunk. Nem hagyhatunk magunknak sok lötyögést reggel, semmi baywatch, mert haladni kéne. 5-ös indulást terveztünk be. Még szerencse, hogy iszonyat piszkos vizek vannak errefelé, medúza rajokkal (úgy tudom korrelálnak a kosz és medúzák), nincs sok kedvünk fürdeni, valószínüleg csak Görögország lesz erre alkalmas. Hiába, erre úszik ki Isztambul szennyese, söt a Dunából talán még Európa piszka is ideér. . .
Helyzetünk: Büyükcekmece 40 59.820N 28 32.950E

(előző nap)(következő nap)







(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ