Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.31. Szerda: Viharfokkal szép az élet

Reggel hatalmas elszántsággal ébredtünk. Ma elvitorlázunk Isztambulba! Nem volt épp pihentetö éjszakánk. A horgonyt még éjjel brutálisan beékeltük a mederbe, a jelek szerint jól tartott, de mégis szinte minden nagyobb széllökésre felébredtem (ilyenkor, ha viktimológia van, vagy szeles horgonyzás, kinn alszom, hogy könnyen ki tudjak kukkantani) hogy megnyugtassam magam a hollétünket illetöen. Biztos azért kipihentebb lettem, mint


elözö este!
Helyi idö szerint 5-kor már úton voltunk. Az idöjárásfelelös kegyes volt hozzánk, de azért ki is kérdezte a leckét. Gyenge, erös, erösebb, gyengébb, erösebb, mégerösebbb, mégbrutálisabb északnyugati szélben haladtunk, lényegében probléma nélkül egyenesen az Isztambul irányába kitüzött rottán. Már nem lehetett elekromos automatával kormányozni, eljött a szélkormány ideje. Nem piskóta, ahogy egy-másfél méteres hullámzásban 5-ös, 6-os szelekben milyen precízen dolgozik ez a szerkezet. Imádjuk.
Még Burgaszban gondosan kikészítettük a viharfokkot. Ez a legkisebb orrvitorla, zsepinek is hívjuk, mert olyan pici, mint egy zsebkendö. Most kipróbáltuk, elöször. Az a szép a vitorlázásban, hogy az ember képes minden féle körülményre olyan müszaki kompozíciót alkotni, ami az adott helyzetre teljesen megfelelö és szép megnyugtatóan megy vele. Ez volt most is. Néha fütyülö kötelek, hatalmas hullámok, liftezés, száguldás. Érdekes látvány, ahogy az orrban felcsapó fröccsök a lereffelt nagyvitorlán landolnak és a bum végén csorognak le, elöl a zsepi meg húz mint tíz öszvér. hmmm. Nagyon lehet szeretni minden pillanatát ennek a sportnak, csak azért tisztelni kell tudni ezeket az eröket.
Nagyon szépen haladtunk. Még napsütésben elértük a Boszporusz bejáratát. Attilát megdícsértem, mert a kokpitládában lakó szeleket tökéletesen menedzselte, a friss tahitótfalui szélüzö spray pedig megbízhatóan müködött. A Boszporusz bejáratánál a viharkánk elcsitult és szépen nyugiban mehettünk be. . ...
A Boszporusz bejáratánál rengeteg nagyhajó horgonyoz, ugyanúgy, mint minden forgalmas tengeri közlekedési csomópontban, itt is rádión koordinálják a forgalmat, nehogy 4-5 tanker rallizon be egyszerre a szorosba. Itt várakoznak ezek a tiszteletet parancsoló kis pártízezer tonnás gépek.
Be kell valljam kicsit erönk végére értünk itt. Megint nem aludtunk rendesen két napja, a mai nap vitorlás melója pedig nem volt épp kismiska, enni se nagyon tudtunk. Be akartunk térni az elsö adandó kikötöbe. Attilával egymásra néztünk és már cinkos mosollyal bólogattuk, sóhajtottuk: 'emergency situation. . ...'
A szoros bejárata mögötti halászkikötö lett a célunk, ahol nem volt hely, de egy halász meginvitált minket a hajójára rákötni. Igen kedves jóember volt, de se Unikumot, se bort nem óhajtott velünk hörpinteni. Igazi úriember módjára, tapintatosan hárította el.
Fáradtan ledöltünk. Megjöttünk. Elbúcsúzhattünk a Fekete-tengertöl.
Helyzetünk: Boszporusz szoros északi bejárat

(előző nap)(következő nap)













(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ