Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.04.05. Kedd: A műhely

Elindult a kézműves szakkör. Reggel kioperáltam a kipufogócsövet. Ilyenkor nőgyógyásznak érzem magam (aki a kulcslyukon át kitapétázza az előszobát). Egy kitekert pozitúrában, a kezem épp befér, ahogy a csavarokkal bírkózok. Felfelé egy cső, balra a motor, alul a kipufogócső maga, jobbra annyi hely van, hogy épp befér a kezem, és ráfér a franciakulcs a csavarra, 12-edeket tudok hajtani. 15 menet, mire kézzel tudom már tekerni. Közben a


hasamba lassan beleáll valami kiálló fémalkatrész, a lábam a kokpit alatti üregben tekeredik, lassan begörcsöl. Jó motort szerelni. Még szerencse, hogy nincs július, 37 fok. Nem sokáig operállak már, Volvo.
Aztán kivágtam a levegőző alagútból egy darabot. Az előkészület abból állt, hogy melegítettem fürdővizet, csurom porosan már nem akarok a kabinba ki be mászkálni. Pormaszk gyanánt egy sál és némi plusz kendő alatta. Szemüveg nincs, a Lipari motorozáskor elvesztettem, azt hiszem letettem valahol a tengerparton. Van egy érdekes hangulata amikor az ember pörgő flex-el a kezében matat a hajófenéken, egy úszó hajón. Meg jó, hogy tudom, itt 15 - 20 mm vastag a héj. Hogy pontosan mennyi, az hamarosan kiderül, reméljük.
Utána elkezdtem a kút darabjait szabni. Először kartonokból sablonokat vágtam. Mégiscsak könnyebb a kartonból nyisszantani itt-ott, mint később a falemezekből. Nagyon fontos, hogy a lemezek pontosan illeszkedjenek a fenékhez, nem akarok sok hézagot.
A generátor nagyon szépen adta nekem az áramot. Lenyűgöző, már erősen rozsdás, a tetején levő tank a foganytúnál lassan leszakad, és közben mindig egy rántásra indult. Nagyon növeli az autonómia élvezet szintjét egy ilyen kütyü. Főleg, hogy az öböl túloldalán 20 eurós helypénzes kikötőmesterek fenik az emberre a fogukat, ajánlgatják vízcsapjaikat és partiáram csatlakozóikat.
Nap végére elkéeszült a felfogató lemez, ez egy 2 darabból összecsavarozott (később még ragasztom is) 45 mm vastag lemez, és a három kis oldallemez. Holnap folytatom az összecsavarozással és elkezdem a beragasztást.
Gondosan kimértem a vízvonalat, a kút mostani, első része (az alsó) 18 centivel fog a vízvonal fölé érni. Ha ez elkészül, és erősnek, vízmentesnek bizonyul, akkor lesz kilukasztva a fenék. Ehhez meg akarom majd emelni a hajó farát annyira, hogy szárazra kerüljön. Ez kellene ahhoz, hogy a vágás helyét el tudjam dolgozni epoxival és az üvegszál rostok és a poliészter ne érintkezzen közvetlenül vízzel, valamennyire szívja a vizet, nem tenne jót. De lehet, hogy ezt nem lehet megoldani és a következő tárolásig, ami szárazon lesz, néhány hetet mésiscsak eldolgozatlanul lesz a víz alatt. Ezesetben a parton fog kiszáradni és ott, később fogom eldolgozni a vágás vonalát.
Ma ki sem jöttem a hajóról. Lassan visszabátorodnak a halászok, pár hajó visszakötött erre az oldalra. Az egyiket segítettem kikötni (ez az egyik hobbim, más hajókat kikötni), nem tudta felszedni a mooring bójáját és a szél tolta a parthoz. Pont bámészkodtam és észrevettem, hamar mobilpuffert vittem neki és sikerült is tompítani a becsapódást, nagyon örültek, én is örültem.
Helyzetünk: Cefalú, Szicília 38 02.300N 014 01.996E

(előző nap)(következő nap)























































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ