Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.31. Csütörtök: Bontás

Még reggel sikerült beszerezni a rétegelt lemezt valamint csavarokat, pántokat. A tegnapi mosás olyan jól sikerült - minden illatos, cuccaim pedánsan összehajtogatva egy nagy pakkba - hogy a hálózsákokat is elvittem mosni.
Aztán nehéz szívvel megkezdtem a bontást. Csak az első csapás nehéz, a többi már magától megy. Minden építés valamilyen rombolással kezdődik. Ma még gép nem ordított, csak csavarhúzó és kalapács dolgoztak.


Elbontottam a hátsó kokpitládából a kis fa platót, ezt szét kellett vernem kalapáccsal mert máshogy nem adta magát. A fenékvízpumpát is kiiktattam. Viszont könnyebben adta magát a traveller (avagy leitwagen, lékocsi sín?) mint gondoltam, ettől eléggé féltem. Még nem tudom az új helyét, de olyan megoldásban gondolkodom, hogy a grószsott a legkevésbé legyen útban és egy kellemes árnyékoló bimini-t lehessen majd a kokpit fölé feszíteni, akár menetben.
Ki kell szerelni a Volvo kipufogócsövét mert útban van. Ezzel megpecsételődik a Volvo sorsa, itt már nem fog pöförészni. Valamint ki kell daraboljak a fenékből egy laminált alagutat, a Volvo levegőszívó alagútját.
Időközben ahogy feltárult a terep, nagyjából kész a koncepció. Három lépcsős lesz a megvalósítás. Első lépésben a felfogató felületet kell megerősíteni. Ehhez egy izmosabb lemezt fogok méretre vágni és belaminálni a hátsó kokpitláda belső, menetirány szerinti előre eső oldalára. A lemez leér egészen a fenékig, és csavarok rögzítik majd a kokpit oldalához.
Második lépésben a kút alsó fele készül el, vízvonalig + 15-20 cm. Egyben akartam először az egészet elkészíteni, de meggondoltam magam. Így több macera, mert több darabot kell vágni, csavarozni, ragasztani, de jobban ki tudom alakítani az alsó részt ami a kritikus darab, jobban hozzáférek felülről. Ennek atombiztosnak kell lenni, oldalsó támaszokkal. Alapeset: a motor alja elakad valami mooringban, minket hullámzás rángat, a hajó teljes súlya a motor alján - és adott esetben a kút falán. A fenékhez csavarokkal is rögzíteni fogom - ezt még nem tudom hogyan - plusz laminálom, az alsó rész full üvegszál epoxi lesz. Az epoxi nagyon jól tapad a poliészterhez, fordítva nem igaz annyira.
Szóval ha az első két lépés kész, a motort már be lehet helyezni próbára. Ekkor látszik majd pontosan merre hány centi, és ekkor lehet befejezni a kút tetejét. A felső része már jóformán esztétika + ne essen be az eső + hullám.
Eltart majd egy darabig.
Ráadásul holnap Palermoba megyek, elvileg kész vannak a forstág veretek és epoxi-t is veszek, mint kiderült itt mégsem árulnak csak poliésztergyantát.
Helyzetünk: Cefalú, Szicília 38 02.300N 014 01.996E

(előző nap)(következő nap)

























(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ