Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.27. Vasárnap: Cefalú

Reggel körlettel indítottam. Az elmúlt 4 nap a motorról szólt, a hajóba épphogy aludni zuhantam. Következésképp teljes káosz és a porszívózás már-már óránként eszembe jutott.
Porszívózás. Sosem gondoltam, hogy élvezetforrás lesz. Az lett. A jelek szerint komoly koszok jönnek fel, hiába mostuk át a szivacsokat, a szőnyeget, poroltuk ki őket, tettünk fel új kárpitot. Itt csak a porszívózás az egyetlen és végső hosszútávú megoldás a magas


szintű pedantéria irányába. Merthogy természetesen mi más lenne az irány.
A módszer (12v-os blower vizes páratlanzokni porzsákkal) annyira jól működik, hogy kezdeményezem a 12v-os porszívó felvételét a kishajók kötelező felszerelése közé. A mentőmellény és horgony mellé azt hiszem elengedhetetlen. Kellő lobbi és előírják, hogy kizárólag Sinkó-Moredán féle átalakított blower-ek lehetnek, és csak tőlem vehetik a hajósok. Apropó lobbi. Rod Heikkell pilot könyve szerint a maffia jelenléte nem érződik az utcákon, kizárólak nagy állami koncessziók, kikötők autópályák, drogok, vendéglátóipar és éjszakai szórakozóhelyek tartoznak az érdekeltségeikbe. Autópályák.... Ennyi erővel működhetnének nálunk is - igaz őket nem négy évre választják.
Egyébként a szuvenírboltokban az egyik alap motívum a Keresztapa, főző kötény és bögre Marlon Brando képmásával. A vonaton a tinik a Keresztapából fütyülnek dallamokat.
A kikötő talán egy ilyen elvetélt koncesszió lehet, gazdátlan. Látott már szebb időket, most zsaluvas rácsokkal körbevéve, lehegesztve, úgy kell egy kis nyíláson bemászni. Se víz, se villany nincs már az állásokban, némelyikük kidöntve.
Az öböl túlvégén van egy működő kikötő, szemmel láthatóan tele van, de az egy másik cég és gondolom fizetős, talán hely sincs. Most, hogy hosszabb időre megálltam, ez a préri hely ideális, ingyenes. Vizet tudok hozni messzebbről, 220V a munkálatokhoz jön a kis benzingenerátoromból, Jennyből. A napelemet pedig beforgattam, a hajó napi elektromos igényét most fedezi, hétágra süt a nap.
Napközben beindult a keleti szél, kicsit csorgott a nyálam, nagyon pöpec vitorlás idő volt Palermo felé. Nem baj, lesz még ilyen, a tavasz az egyre gyakoribb magasnyomásokról szól, amelyek keletieket hoznak. A keleti pont bejön a kikötőbe, jól belengeti a hajót, de Messiná-ban megedződtem, a hajót lebegtetni kell, nem szabad a part mellé állni, majd egy méter távolság és hosszú kötelek, amelyek kirugózzák a mozgást.
Délelőtt csavarogtam a városban, a Lungomare-n komoly bazár van, vettem egy távcsövet 20 pénzért. A hajókra 7x50-est ajánlanak. Nekem az a tapasztalatom, hogy a 7x50-esek szerkezete olyan, hogy 2 csőbe helyezik a két nagy lencsét. Az első leesésnél (egy vitorláson minden mindig leesik) a csövek elmozdulnak és szellemképes lesz a távcső. Ez kisebb, 7x30-as, de sokkal masszívabb konstrukció. Kirándulni is jobban el tudom vinni.
El is vittem mert megmásztam a castello-t, ami egy szaracén vár, 200 méter magas. A távcsövet teleobjektívként is tudom használni fényképekhez, príma vétel volt, azt kell mondjam.
Sikerült még vennem szépiát a halpiacon, az volt az ebéd. Sokkal bonyolultabb megpucolni, mint a kalamárit, elképesztő mennyiségű tintája van (vagy csak épp eltaláltam késsel a tartályát, nnem kellett volna, nem értek hozzá), de alig maradt husa. De azért nagyon finom volt. Azt kell mondjam, hogy nagyon jó az élet itt idelenn. Nagyon fel vagyok dobva, hogy új motor lesz, vége a szorongós gyomorgörcsös "megy-e a motor, meddig" érzéseknek, remélem. Azt hiszem új élmény lesz vizen lenni.
A város pedig nagyon szép és hangulatos, az épületek csodálatosak. De leginkább késő este jó ott lenni, amikor kiürül. Elképesztő mennyiségű és minőségű turista van itt. Farmerben és polóban én vagyok a város hippije attól tartok, itt az öltözködés semmiképp sem mondható lezsernek, kikenik, kifenik magukat a népek, akik idelátogatnak. A vendéglősök ingben, zakóban. Elképzelni nem tudom mi lehet itt nyáron, megszámlálhatatlan, többnyire elegáns éttermet láttam, egyenként több mint száz férőhelyesek. Attól tartok akkor nem is nagyon lehet az utcákon közlekedni. Szóval nem az igazi a hangulat, ez nekem sok. Kedvesek a helyi cuccokat, borokat, sajtokat, húst, dzsemeket, halkonzervet áruló üzletek, de valahogy nem illik hangulatban ide a stílusipar mindent elárasztó jelenléte, ékszer, márkás ruhaboltok rogyásig, és az azokat bambán bámuló kifent dívák szédelegnek. Péntek este a stílusipar egyik - azt hiszem új - csillaga Silvian Heach üzlete talán épp nyitott, 500 decibel techno, bennt és az utcán modellek, fotósok, mit mondjak, rohadt cool volt tényleg, ahogy százméterre remegtek az ötszáz éves falak a tuctuctól. Ez kell a népnek, magasan képzett márkaépítő szakemberek építik a nagy üzletet, a nagy illúziót, hipnotizálják a sok szerencsétlen reklámfüggőt akik aztán utána már pontosan tudják mi kell nekik a végtelen boldogsághoz. Ferrari a szerpentinen. Ők azok. Kár érte. Szuper kis hely lenne ez a Cefalú mindezen dolgok nélkül. Télen kellene idejönni.
Az utcákat épp ezért nem is volt kedvem fotózni.
A kikötő más, a halászok, a helyi kocsma már emberléptékű és életvalós. Le is gurítottam este egy sört és lebeszéltem a tulajjal, hogy hozhatok vizet tőle. Elsőre 45 liter, még Serpával is komoly kihívás.
Helyzetünk: Cefalú, Szicília 38 02.300N 014 01.996E

(előző nap)(következő nap)

























































































































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ