Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.24. Csütörtök: Palermo boogie

Reggel elvonatoztam Palermoba motort keresni. Előzetesen amit lehetett, kigyűjtöttem az internetről, hajósboltok, forgalmazók címeit.
Érkezéskor vettem egy várostérképet de sajnos alig találtam meg rajta a címeket, egyszerűen nem szerepeltek az utcák. Mint kiderült, nem tartalmazza az összes utcát, csak a nagyokat. Viszont megtaláltam a Nagy Imre utcát, ami azért mégiscsak klassz, bár jelen helyzetben nekem nem segített túl


sokat.
Palermo már igen méretes város nem lehet csak úgy gyalog bejárni. Még a part mentén, a kikötők mellett végigsétálni is kihívás. Tű a szénakazalban. Végül szerencsém volt, találtam egy elég nagy hajósboltot a jachtkikötő mellett, indulásnak. Itt kaptam egy címet, nagyjából megmutatták a térképen hol van, aztán a második címen egy harmadikat aztán így tovább. Végül vagy hét helyen is jártam, de hivatalos forgalmazót csak hármat találtam, Mercury és Honda tipusokra. A túra végén eljutottam Mondello-ba, egy kis település Palermo-tól nyugatra, még kivisz a busz. Itt Mondello-ban találkoztam egy öregúrral, aki egykoron Olasz motorcsónak bajnok és sebességi világcsúcstartó volt. Amolyan széles gesztusokkal és nyájas mosollyal megáldott idős szinyor. Még aznap délután meg kellett volna vegyem tőle a Mercury-t, mert már csak 1 darab volt belőle és holnap már nem lesz. Igen, értem. Elköszöntünk. Minden tiszteletem az életpályájának, de nem méltányolom a pressziót.
Viszont találtam egy nagyon kedves csapatot, akik Hondában utaznak. Családi vállalkozás a tengerparton, egy rakás hajó, egy rakás Honda motor és nagyon barátságosak. A cég neve 'Nautica Gentile' azaz 'Kedves Nautica'. Nomen est omen. És árengedmény is van. És a kiskutyájuk a 6 hónapos Pongo, majdnem megzabáltam. Ez a hely lett a befutó.
Viszont véletlen, de egy hajókiállítás holnap nyit a közelben. Oda még ellátogatok, hátha szembejön valami. Amúgy pedig akkor a Gentile.
Az egyik helyen még találtam jutányosan egy jó állapotú, de 10 éves motort. Nem merek reszkírozni vele, ha elkezd nekem töketlenkedni, akkor csöbörből vödörbe. Arra jutottam, hogy új motort szeretnék, garanciával. Ha sikerül megcsinálni neki a kutat, akkor kvázi belmotorként fog működni, egy új belmotor árának 40%-áért. Ez az irány. Viszont nem lesz teljesen egyszerű megépíteni a kutat, a hajót nem lehet kidaruzni. Sok üvegszál és sok poliésztergyanta lesz még a bőrömre ragadva, mire elkészülök vele. Kihívás.
Nagyon lefáradtam a túra végén, nem volt kilométerhiányom. De látszik a megoldás. Egy ideig eltart mig tovább tudok indulni, ez most ilyen. Minden Vega életében elérkezik A Nagy Motorcsere pillanata, amikor a Volvotól könnyes búcsút kell venni. Nekünk, 36 év után ez most jött el. Merthogy Glatisant és én egy évben születtünk - ezért a többesszám.
Pelermo lüktetése, Cefalú hangulata egy külön fejezet. Lesz időm írni majd ezekről is. Valahol olvastam 'Cruising is about boat maintenance at exotic places', azaz kb 'a hajózás lényege, hogy egzotikus helyeken hajót szerelünk', nagyjából most ezzel egyet tudok érteni.
Helyzetünk: Cefalú, Szicília 38 02.300N 014 01.996E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ