Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.25. Csütörtök: A kokpitládába zárt szél igaz története

Észrevettük, hogy a Fekete-tengeri szél a kokpitládánkban lakik. Erre legelöször Várnában kezdtünk gyanakodni. Ott történt ugyanis, hogy az egésznapos széltelen motorozást megelégelve mégis kikötöttünk. A kikötöben való rendezkedés során a kokpitládát többször kinyitottuk, majd amikor elindultunk a város felé, a szél megiramodott. Meg is jegyeztük, bár inkább mentünk volna tovább! De addigra már elpunnyadtunk a halkajáldában. . .



Várnában reggel ismét széltelen volt az idö. Akkor még nem tudtuk biztosan, de a szél éjszaka visszabújt a kokpitláda résein, így reggel nem fújt. Lassan telt a napunk a nyílt vizen, apránként motoroztunk el a nagy Bolgár beachek elött. Megvan azért a szocialista mediterrán hangulata ennek a résznek, olyan rusztikusan ütött-kopott, de mégis elegáns és kellemes. Benedek már harmadik napja délutáni alvó. Nem kis alvásokat szervez, a mai három és félórásra sikerült. Meg is gyülik vele a bajom, mikor esténként fáradtan beérünk a kikötöbe, alig várom hogy aludjunk, ö meg agitál, hogy most induljunk várost felfedezni. Virgonc gyerek.
Nesebarba ismét nem tudtunk sötétedés elött beérni. Maradt az éjszakai navigálás, GPS, elektronikus térkép, radar. A radar egyébként már Balchikban is segített kikerülni egy, a kikötö elött levö kivilágítatlan halászcsapdát, csak reggel láttuk, hogy mi volt az a radarjel, amit sehogyse értettünk. Nos azóta nem szeretünk éjszaka radar nélkül bemenni sehova ezen a vidéken. Nem vicces belemenni egy ilyen halászcsapdába például, azonnal megbénulnánk ahogy a hajócsavar felszedi a diribdarab köteleket.
Nesebar amúgy már egy igazi mediterrán kis hely, régi középkori házakkal, tulajdonképpen egy kb 2-3 négyzetkilométeres sziget, amit a szárazfölddel egy kis földnyelv köt össze. Nagyon hangulatos, Benedek elöre beharangozta nekem, mert járt errefelé 20 éve.
Ahogy tehát motoroztunk ebben a sötétben Nesebar felé, az utolsó mérföldeken már távcsövel is figyeltük a kikötö fényeit. Ez volt az a pillanat, amikor 10-es tételekben 100 üveg sört fogadásként megtehettünk volna, ketten mindig következetesen kétfélét gondoltunk a bejáratról, és ez 2 percenként változott. Így történt, hogy a látásunkban végül nem bíztunk, 100 méterenként ellenörizve mentünk a GPS és a térkép szerint vakhajózva, a radart azért nézve, nehogy valaminek nekikoccoljunk. Hihetetlen volt, a móló és az azzal átellenben levö bója is tök kivilágítatlan volt. Már csak akkor láttuk meg, amikor a reflektorunk is elérte a partot, de önálló fény az nuku. nem baj, a módszer bevált, mit nekünk kivilágítatlan Bolgár kikötö, halászcsapdák, mi beosonunk bárhova.
Ekkor történt a csoda. Kikötés után teszünk, veszünk, kokpitláda kinyit, hopp, és izibe olyan Északi szél indult, hogy csak kamilláztunk. Miért nem tusdott volna 3 nappal korábban jönni? Akkor végig lehozott volna. Na mindegy. Az új terv szerint indulás elött mostantól fogva mindig kinyitjuk a kokpitládákat, jól megszellöztetjük és befújunk szélüzö sprayt, hogy jöjjön ki a jószág, azt dolgozzon.
Itt nesebarban Vasárnapig maradunk, úgy tünik itt lesz a váltás. Van jópár dolgoznivaló a hajón, meg elökerült némi otthoni távmunka is, laptopos, azzal is kell foglalkozni. Kedd magasságában szeretnénk Isztambulba érni.
Helyzetünk: Nesebar 42 39.385N 027 43.888E

(előző nap)(következő nap)

























(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ