Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.23. Szerda: Motor nélkül

Naplemente volt amikor áthaladtunk Lipari és a Vulkán sziget között, nagyon varázslatos volt ellenfényben figyelni a sziklaalakzatokat, csodavidék ez.
Szép nyugodtan pöfögtünk, a szél elállt teljesen.
Hajnali fél kettőkör a Volvo elszenderült. A fordulat villámgyorsan leesett, a motor megállt. Érezhetően beállt a tengely, hasonlóképpen az őszi eseményekhez. Nem baj, gondoltam majd magához tér, ha kicsit lehűlt. Ezek szerint nem


csak üzemanyagprobléma van. Mégse sikerült kihúzni a méregfogát.
Két óra elteltével már visszahűlt annyira, hogy forogni tudott, de nem indult. Ez új jelenség, ilyen még nem volt (ezúttal nem ittam semmit rá).
Napfelkeltekor felszedtem a kokpitpadlót és ellenőriztem, hogy nem levegős a rendszer, az üzemanyagpumpa tetején és az üzemanyagszűrő tetején is légtelenítettem, de nem láttam levegőt kijönni.
Később kinyitottam a dekompressziós csapot és forgattam üresen, hogy járja át a nafta rendesen a rendszert, de nem segített. A Volvo-t nem sikerült többet elindítani.
Próbáltam vitorlázni, nagyon kevés bríz volt, amikor 2 csomóval haladtunk nagyritkán az már maga volt a száguldás.
A motorról lemondtam.
Délelőtt felélénkült a szél, tudtam haladni. Az új cél Cefalú, a motor leállásakor 19 mérföldre volt. Délelőtt érkezett egy esőfelhő, ami frontszrű volt de nem volt viharos, a nyugati és keleti szél ütközőzónája volt, feláramlással, amit 6-os keleti szél követett, ezzel jól tudtam haladni néhány órát. Végül 7 mérföldre Cefalútól elállt a szél.
3 órát kísérleteztem 0-1 csomó közötti haladás volt, de amikor bementem a kabinba 15 percre és kinnthagytam magára a kormányt, azonnal visszasodort egy áramlás, kb 0.7 csomós volt. Kézzel kellett kormányozni, az automaták ilyen nulla szélben és sebességnél nem működnek.
Elég fáradt voltam és nem akartam 2. éjszakát partközelben, áramlásban, motor nélkül vállalni, bizonytalan haladási lehetőségekkel. Ha ennyire nincs szél és ki akarok jutni, akár még 15 órát kell küzdenem itt, folyamatos figyelemmel, nem fog menni.
Így alakult, hogy lestoppoltam egy halászhajót aki kivontatott 7 mérföldet Cefalúba. Az ő kötelét kaptam, hiába ajánlgattam a sajátomat. Gondolkodtam, remélem nem a palermoi önkormányzatnak dolgozik a halász mert akkor most lett egy fél hajója, nekem pedig ugyanannyival kevesebb. De lehet, hogy ez a mentési szabály, ami Görögországban élő törvény, itt nem érvényes. Kikötöttünk, semmi ilyen rossz szándék nem volt, örült, hogy segíthetett én pedig hálás voltam nagyon. A motorleállás után 18 órával kikötöttem.
Az a döntés született, hogy holnap beutazok Palermoba és felmérem a külmotor vásárlási lehetőségeket. A Volvo-val nem tudok tovább kisérletezni. Azt hiszem amit lehetett, megtettem, próbálgattam, teszteltem, nem éppen sikertelenül, de ez most a vége. Jó motor lesz, ha majd egyszer szétszedem Szentendrén, megjavítom és leendő kis dunai halászhajómba építem. Az a tervem, hogy majd valamielyik tengeri kikötőben szerzek egy öregebb, 6-7 méteres fa halászhajó testet, az itteni stílust képviselőt, és felújítom. Aztán majd pöfögünk vidáman Vácra Tibuhoz és Gergőhöz, Dunakeszire Nemeshez, Tahiba Attillához. Remélem így lesz.
6-8 vagy 10 lóerős négyütemű új motorban gondolkodom, amit vagy a farra szerelek (megvan a konzol), vagy építek neki egy kutat, ahogy a Rebellion is tette (weboldalon 'info_rebellion' majd 'boot' menü alatt látszik a koncepció).
Emiatt egy hét állás lehetséges Cefalúban. Mit mondjak, nem haladok valami szélsebesen, de hát eddig az időjárás nem volt túl pompázatos, most pedig szerelni kell. Aventura. És nem sietek, még. 'Its a tour not a competition' ahogy egykori tengeri kajakos barátom, Wilm mondta.
Helyzetünk: Cefalú, Szicília 38 02.300N 014 01.996E

(előző nap)(következő nap)
















(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ