Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.18. Péntek: Mint a befőtt

Most látom a logót: Nettuno Marina...a messina-i cég! Hát így.
Egy nap kivárás, felhők, zápor, északnyugati befújások.
Elindultam, hogy felderítsem a castello-t, de olyan zápor kapott el, hogy megfutamodtam. Helyette betértem a halpiacra és vettem kalamárit. A grill kalamári a gyengém. Nem lennék alkalmas politikusnak. Az biztos, hogy elprivatizálnék mindent bagóért, ha a leleményes vállalkozók grill kalamárival


korrumpálnának.
A kalamári prímán sikerült ebédre, bár liszt nem volt, sikerült szerezni fokhagymát is hozzá anélkül felesleges elkészíteni. Egy kicsit sok volt, legközelebb elég lesz fele ekkora porció. Azt hiszem amugy is szűk a gyomrom érezhetően fogyok. A hajózás remek diéta annyi élmény ér, hogy elfelejtek enni. Sanca és köztem már szófordulat: "menjünk hajózni, mennyit is, hát úgy 5-7 kilót legalább kéne!"
Aztán a hajó PC. Egy régi laptop, amin az a csatlakozó, ahol bemegy a 19V, már rég kilazult, alig kontaktál, igazgatni kell. De tegnap, megadta magát. Anno műszerésznél is volt, aki próbálta forrasztani, nem sikerült. Most én is próbáltam, nekem se ment. Mi lesz egy géppel ha nem lehet belenyomni az áramot? Elkeseredtem. Azért jó kis gép volt, erre még pont jó, hogy itt adja nekem a netet, mutassa a térképet, írjam rajta a naplót, miközben a sós pára megeszi a belét, lassan, szegénykém. De ez már nem lesz. Nincs benne áram többet.
Végül utolsó mentőötletként kivettem az akksiját (ami rég használhatatlan) és méricskéltem multiméterrel. Megtaláltam a plusz és minusz tüskéket, még volt benne erő. És akkor a gép akku-foglalatában azokra a tüskékre, amelyek az akksiról veszik az áramot, benyomtam az adapter ereket. És akkor, feléledt. Kész. Megmenekült. Azóta is írom rajta a naplót és netezek vele. Éljen!
Megoldottam a tank levegőztetőjét is. Lerövidítettem. Az a gyanúm, hogy a lelógó hurokban üzemanyag volt és nem engedte levegőzni a tankot. A tank már jóideje feltűnően horpadt, persze, vannak cuccok az oldalában, de akkor is. Úgy gondolom, hogy a levegőztetőnek folyamatosan felfelé kell haladni, hogy ne állhasson meg benne az üzemanyag. Holnap főpróba, nagyon meg fogom hajtani a Volvo-t. A képeken látszik az előtte/utána állapot. A beiktatott üzemanyagszűrú nem funkcionál, csak összekötőtagnak ez volt a legpraktikusabb, miután 2 helyen elvágtam a csövet kivéve egy méteres darabot.
Előrelépések történtek a pedantéra terén is. Szokásom hogy egy kis kefével összesöprök reggelente, összeszedve a szöszöket a matracokról, a szőnyegről. Egy, a neve elhallgatását kérő legénységi tag anno megmosolyogta ezen ténykedésem. Mit mondjak nem esett jól, de igaza volt, ez a takarítás mindössze látszatintézkedés volt, bizony porszívózni kellene. Porszívózni? Mi ez, családi ház? Hova dugom be a porszívót, hol tárolom?
Még Messinában egy boltban találtam egy jutányos kis kéziporszívót. Már megalkudtunk amikor kiderült, hogy nem működik és hogy "ultimo", utolsó darab. De ez már felpaprikázott. Hazatérve agyalásba kezdtem és elővettem a kis "blower-t", amivel fel lehet fújni a csónakot, 12V-ról megy és brutál erősen fúj. Szerencsére van egy szívóága is ("deflate"), ezt kihasználva megalkottam a hajóporszívót. Porzsák? Egy páratlan zokni, duplán, benedvesítve (máskülönben nem fogja meg a port). Nagyon-nagyon buher, viszont tökéletes! Azóta naponta reggeli hobbi a porszívózás, a pedantéria topon van, és a "porzsák" tisztításakor jól látszik, hogy van mit összeszedni...
Viszont sajnos nem tölt a Volvo. Eddig csak a starterakksi töltése volt kiütve (dynastarter), most már a szervízakksi sem töltődik. Ez gond.
A hajó, autonómia. Nekem elsősorban az. Kiskorom óta vonzott, hogy minden fontosat bepakolok valahova és úgy kelek útra, hogy nem függök semmitől, megvan mindenem, útközben, nem vagyok rászorulva külső segítségre. Hátizsákkal a Zemplénben, túrakajakkal a Dunántúli vizikörön, 470-essel túrázva a Balaton körül, Leples Bitanggal evezve Németországtól a Vaskapuig.
Most is ez a meghatározó érzés. Bepakolva, felszerelve, ismerve a felszerelést, birtokában a tudásnak és eszközöknek, hogy minden megoldjak ami felmerül. Ez egy tanulás is, hogy képes legyek hosszabb utakra.
Most nagyon bosszant, hogy a töltés hiánya miatt párnaponta partiáramot kell vegyek. A 40w-os napelem nem elegendő a fogyasztásunkra. Kb 120 w már fedezné a világítás, műszerek, laptophasználat, rádió fogyasztását. Tervezem is, hogy egy 40w-os panellel bővítem a termelési kapacitást.
Ma már nem maradt rá idő, de holnap indulás előtt még teszek egy próbát, hogy felélesszem a generátort vagy a dynastartert. Ellenőrzöm a sarukat illetve kimérem, hogy hol van még áram, hol nincs. Hátha tudok valamit intézni ezügyben.
Van jó szakirodalmam (Calder: Boatowner's mechanical and electrical manual). Este átolvasgatom, reggel napvilágnál megnézem. A holnapi táv nem olyan giga, a Lipari-ra szeretnék átmenni.
Helyzetünk: Milazzo, Szicília 38 13.130N 015 14.571E

(előző nap)(következő nap)































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ