Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.17. Csütörtök: Dolce Vela

Igazuk lett, megjött a szépidő. És vitorláztunk!
Az indulás nem volt épp zökkenőmentes. Volvo kiütötte magát és közölte, hogy ebből ő nem kér és 10 perc után megállt. Az indító forgatta, de nem indult. Most már bizonyos, hogy üzemanyagellátás probléma van. Tudom az okát. Holnap megoldom.
Beszóltam a 16-oson hogy securité, meg hogy manőverképtelen vagyok. Végül is ott voltam a kikötő szájában, ahol a kompok indulnak, érkeznek.


Aztán pár perc múlva már fenn voltak a vitorlák, tudtam a brízben haladni és kormányozni.
Addigra jött is egy rendőr majd később egy tűzoltó is, felajánlották hogy visszavontatnak de nem kértem. Mosolyogva elköszöntünk.
15 perc múlva a motor megint járt. Volt dolga mert a szorosban még déli áramlás volt, nagyjából tudtam, hogy a dagály tetőzés délben lesz, azután három órával a legerősebb az északi áramlás, de addig nem lehetett várni az indulással, haladni akartam. 3 csomó szembeáramlást kaptam, végül kihúzódtam a szicílai part mellé 100 méterre, ott kerestem csendesvizet és limányt. Kb délben elállt a szembeáramlás, fél 1-kor kinnt voltam a spiccen.
Tervben van, hogy építenek a szoros fölé egy hidat. Anno egy 220V-os légvezeték húzódott itt, talán az 50-es években létesítették, akkoriban rekord volt. Ma is megvan a két oldalon a két torony hozzá, de már nincs vezeték, azóta az ilyeneket a tengerfenéken vezetik. Szerintem jó ötlet a híd, adja magát. Más kérdés, hogy mekkora mérnöki kihívás, és pénzügyi. Állítólag valami rekordhíd lenne...meg aztán a földrengések, itt van az is. Kéreglemezek talákoznak, súrlódnak, vulkánok pöfögnek.
Apropó vulkán, a spiccre érve rögtön megláttam a Strombolit, napközben figyeltem, többször pöffentett egy jóízűt, a füst akkora volt, mint egy város.
A Lipari szigetek felé vettem az irányt, az már látszott, hogy világosban nem érek ki, de olyan szép idő volt, hogy ez nem zavart. Fújt az északi ésszakkeleti, 3-as, hátszélben, háromnegyedszélben gyönyörően mentünk vitorlákkal. Verőfény, csodaszép menet volt.
Délután 3 körül bekapcsoltam a 68-ast, akkor hallottam a 7-es nyugatiakat a dél-Tirrénen. Ma éjfélig jósolta. Ekkor változott a terv, és fordultam Milazzo felé, ami a szicílai parton egy város, jóval közelebb.
Még világosban kinnt voltam Milazzo-ban, a 7-esek vaklármának bizonyultak, talán holnap ideérnek. A város messziről nagyon indusztriálisnak tűnt, rengeteg kémény, szerintem olajfinomító lehet. De megérkezvén kellemes csalódás, egy üdülőhely forgatag, tengerparti sétánnyal, erőddel. Csak a keleti oldal ipari. És a tiszteletünkre, a szokásos tüzijáték. Igazán nem kellett volna.
Cimboráltam a kikötőmesterrel, elszívtunk egy szivart, ez az érkezés utáni standard haverkodó rituálé. Aztán csatangoltam a városban, holnap jobban körülnézek. Ha tényleg jönnek a 7-esek akkor két éjeszaka lesz.
Nagyon ki vagyok segítve hogy eljöttem Messinából, itt ugyanannyi a kikötődíj. Micsoda vidék!
Újszerű érzés, hogy van netkártyám. A hajó megy, vitorlák dagadnak, én a mobilomon gmail-ezek, windgurut nézek, meteomar-t olvasok. Ez a szokásos roaming díjakkal elképzelhetetlen. Nagyon örvendetes, hogy idáig eljutottunk, gyakorlatilag egy napra vetítve fillérekért tudok netezni. Régen ráált a szemem, minden városban kerestem az "internet point"-ot. Ez már a múlt! Nem is nagyon rádiózom, a hajónaplók is a netkártyával mennek fel.
Helyzetünk: Milazzo, Szicília 38 13.130N 015 14.571E

(előző nap)(következő nap)











































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ