Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.12. Szombat: Több mint vitorlázás

Remek utam volt! Az éjszaka nyugisan telt ahogy pöfögtünk a partok mentén, olajtengeren. A hold is fenn volt egy rövid ideig. A Volvo fordulata nem esett, vagy a beállítások jók, vagy a plusz levegőztetés segített neki, amit az üzemanyagtartálynak adtam. Ez utóbbit abból a félelmemből, hogy esetleg eltömődött a levegőztető vezeték és amiatt esik a fordulat, hogy a tankba nem jut levegő az elfogyasztott üzemanyag helyére (így csökken a nyomás, a


pumpa ellen dolgozik, végül nem jut el az üzemanyag a motorig). Korábban ezt már néztük, és nem tudtuk igazolni a hibát, de azért nem zártam még ki. Mindenesetre jól mentünk, Volvo rendben végezte dolgát, 4 csomó felett.
Vezetem a hivatalos "Jachtnaplót". Van pár adat, amit amúgy is szeretnék feljegyezni, hát ott van a legjobb helye. Plusz bekerülnek nemhivatalos extrák is, minthogy "éjjel 3:10 hűvös, teafőzés, finom hmmm...". Belefér, úgy tűnik nincs mérföldigazolási tervem vele - a magyar képesítési rendszerből kifelé tendálok az angol RYA irányába.
Úgy tapasztaltam, hogy 1 csomós áramlás segít. Vagy árapály független, vagy épp olyan ciklusban voltunk mint 4 éve ugyanitt, akkor is ez volt. Aztán a szoroshoz közelítve megfordult, a Spartivento fok után, épp ekkora, csak ellenünk.
A meteo-ban a mai napra 6-os délkeletit ígértek, az épp jó lesz a szorosban, gondoltam és így is lett. Mire felvettük az északnyugati irányt, már hátszeleztünk, vitorláztunk! Ez kicsit melósabb volt mert nem mertem Elekre hagyni a hátszelet, kormányoztam végig, de jól esett!
6-os lehetett amikor félszélig luvoltunk, hogy a forgalomelválasztó sávokat minél meredekebben szeljük át, minél gyorsabban érjünk a szicíliai oldalra.
Délelőtt SMS érkezett Wágner Lacitól "komoly idő lesz kösd meg a hajót jól". Igaza lett, ekkorra már hallottam VHF-en a gale warning-okat és látszott is a kialakuló felhőzeten, hogy valami lesz. A barométer is gyorsan esett. Délután 2 körül már stabil 7-esben, 8-as befújásokkal mentünk, szabályos rodeó volt. A szorosban épp déli áramlás volt, 2-3 csomó körüli, amit szembefújt a szél, 1.5m körüli, rövid hullámok törtek körülöttünk. Voltak 2-es 3-as hullámcsoportok amiket hátszelezve, szigorúan merőlegesen mertem venni, máskülönben ledönt. Elég kellemetlen volt. Nyílt vizen mindez pompomos (fehehehehel-lehehehehe), de itt... Egy jó ideig szimpla viharfok volt fenn, később már azt is levettem, maradt a rig és egy kis motorrásegítés.
Messina volt az irány, délről jól védett, a bejárat északról. Kicsit aggódtam, hogy a Volvo fel fog-e vinni az öbölben, széllel szemben, de nem volt gond. Volvo és én már testvérek vagyunk.
Délután 4 körül sikerült kikötni Messina Nettuno Marinában, aggódva hogy hány hajót török össze a süvítő szélben, de egy könnyen abszolválható helyet kínált a kikötőmester, ahová kamikaze módjára értünk ki, csak a kék festék és a móló látta enyhe kárát.
Az egész kikötő mozog (úszópontonos) ahogy bekanyarodnak a hullámok, fel-le, a hajót 2 mooringkötéllel és 8 (!) saját kötéllel kötöttük ki, irgalmatlan táncolás van.
Kaptam egy gáláns napidíjat mivel szezonon kívül vagyunk, de még ez is a legtöbb amit valaha fizettem hajóhelyért (kivéve ugyanez a marina 4 éve, akkor ugyanennek másfélszerese főszezonban).
Viszont van Wifi (felkerült jópár kép az elmúlt 10 napról) és új vizesblokk (meleg folyóvíz!). Micsoda luxus!
Helyzetünk: Messina, Nettuno Marina 38 11.937N 015 33.531E

(előző nap)(következő nap)













(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ