Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.10. Csütörtök: Szezonrekord

Reggel csodás napsütés, bríz, akkor indulás.
Elbúcsúztam Luciano-tól a kikötőmestertől, megdícsértem amiért ilyen kiváló munkát végzett a Manitou-val és szabad az út. Eltettem a telefonszámát arra az esetre, ha vissza kellene térnem Badolato-ba és meg kell érdeklődnöm, vajon épp nincs-e elrakva a bejárat homokkal.
Eltelt két óra is mire a hajót készre szereltem hajózáshoz, sottok, vitorlák, Elek az autopilot, stb.
10


órakor szépen kipöfögtünk a csatornán, még integettem Luciano-nak aki már dolgozott tovább a Manitou-val.
Kombinált menet volt, a Volvo egyedül 4,4.5 csomó között vitt szembe a brízzel ami sajnos épp délről fújt. Nem erőltettem a vitorlázást, egyrészt tudnom kell mi van a Volvo-val, másrészt még meredek napfényben szeretnék Rocellába érni, ott is el tud rakódni a bejárat, kellene látnom hol mekkora víz van. Ezt szürkületben már nem lehet. Aztán később felhúztam a grószt is, a génuát is, később a grószt levettem. A génua és a motor 5 csomó között vitt. A külön gáz, külön csavar állásszög állítás igen hasznosnak bizonyult. Figyeltem hátul mennyit kormol a motor úgy okoskodtam ha sok a korom akkor túlterhelés lesz, ekkor visszavettem kicsit az állásszöget, avagy a fordulatot, így kísérleteztem. Volt egy jelentékenyebb fordulat leesés az elején, de miután beállítgattam a dolgokat, szépen hajóztunk gond nélkül. 6 óra motorozás volt, egyenlőre elfogadható teljesítmény azt kell mondjam.
Pali minden bizonnyal csuklott, még ő javította meg Eleket az autopilotot (tillerpilot) ősszel, hát most nagy hasznát vettem, nélküle meg lennék lőve. Grazie mille, Paolo!
Három halászhajót láttam útközben, jachtok nem voltak kinnt. Az idő elég hűvös volt, nyakig gombolt nagykabátban és télispkában voltam egész úton, a napsütés ellenére.
Belegondoltam, hogy ezzel a Március 10-i indulással beállítottam a tavaszi szezonkezdés rekordját. 2005-ben Fűzfőn, a hajóvásárláskor, Március 20-án az első bedaruzott hajó voltunk, 25-én vitorláztunk először. Ennél korábbi hajózásom nem volt.
4-kor már Rocellában voltam, a Wraith-ről Vicky és Jeff segítettek kikötni majd rögtön meginvitáltak egy italra. Jót beszélgettünk, vagy két órát, hát nekik is vannak történeteik...órákig víz alatt fekvő árboc a Tasmán tengeren, sziklákra sodródás a Lipari szigeteken, pfuhh. Szerencsére a Wraith egy atom brutál erős acélhajó, megoldott nekik minden helyzetet. Nem sietnek, talán ősszel átkelnek az Atlantin, de még nem tudják.
Holnap itt maradok biztosan, a radar ugyanis épp nem működik (először életében), arra gyanakszom, hogy az antenna egységben van valami mechanikus probléma (esetleg pók?), felmászok és belenézek.
Korán eldőltem, fél8-kor. Itt nincs parti áramom, az esti laptopozást és világítást redukálni szeretném, jelenleg csak a napelem tölt majd napközben. A következő szakaszon annyi árammal indulok el, amennyit itt megőrzök és napelemmel töltök. Amolyan antik földműves életforma, a nappal nyugszom, a nappal kelek, azt hiszem.
Jó volt végre hajózni!!!
Helyzetünk: Rocella Ionica 38 19.711N 016 26.167E

(előző nap)(következő nap)




























(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ