Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.09. Szerda: Turbó exkavátor

A Manitou nevő gép reggel 9-kor kezdte a kanalazást a kikötő szájában. Ha olyan az ereje mint a neve, akkor nem lesz gond, gondoltam. Hatalmas lánctalpaival szabályosan "begyalogolt" a vízbe, és ott kezdte, egészen kint a munkát, majd haladt egyre befelé a kikötő belseje irányába. Ebédtájban kimentem megnézni a haladást, nem hittem a szememnek: délután kettőkor már szabályos csatornát vágott a dűnében, szélessége 6-7 méter, mélysége 3 méter


körül, szabad lett az út! Méghogy 3-4 nap...
Úgy tűnik mégis sikerülhet a csütörtöki indulás. A helyiek szerint szombat magasságában érkezik egy erősebb déli szél. Mivel a mai nap már hajózható idő volt, így 3 napos időablak állt most rendelkezésre, amit ki lehetett használni. Én csak egyet használok ki, Rocellába szeretnék átmenni. Ha minden OK, onnan megyek tovább a következő jóidőben.
Nagyon sok fejleményről nem tudok beszálmolni, tettem vettem. Megoldottam, hogy a napelem töltésszabályzója alatt egy kis csatlakozó átkötésével megválasszam melyik akksit töltse a napelem. A motort átöblítettem. Jött ki némi üledék de nem mondanám jelentősnek. Meglátjuk.
Késő délután meglátogattam Patrik-ot a boltjában, széles mosollyal fogadott "Matteo!". Jól bevásároltam. Elmeséltem, hogy másnap indulok, ha a motor OK akkor megyek tovább, ha a motor nem OK, akkor lehet, hogy visszajövök Badolato-ba. Felajánlotta, hogy a barátja megnézi a motort ingyen, mondtam, meglátjuk, és hogy nagyon köszönöm.
Sikerrel átkeltem a vízmosáson, még nem száradt ki, de a Sörpával könnyedén átkeltem a maradék patakocskán.
Ezenkívül rászántam magam, hogy a Volvo kapjon egy új starter akksit. A mostani teljes feltöltöttség mellett SEM tudja már megforgatni a motort. Meg is találtam a falu autószerelőjét aki szintán vitorlázó, vettem tőle egy 55Ah-s akksit, pont olyan mint az előző. Sörpával elhoztam. Sörpa nélkül már félember vagyok csupán, összenőttünk.
Előző éjjel ismét léptem egyet a rádiózás frontján. Késő este, amikor nagyjából már nem tudok dolgozni a sötét miatt, de még nincs kedvem aludni, akkor kezd bedurrani 7 megán a forgalom. Fejlesztettem a dipólon. A sugárzó felét felhúztam az árboccsúcsra, az ellensúly felét (avagy nem tudom pontosan hogy hívják, az amelyik a koax köpenyét kapja) meg levágtam egész rövidre és rákötöttem a hajó korlátra. Így jóval egyszerűbb a rendszer, 1 kábel lóg az árbocról, a táp pedig a korlátnál van bekötve, alulról megy bele. Könnyen kezelhető, akár menetben is maradhat. Kicsit aggódtam, mert a sugárzó majdnem párhuzamos az achter-ral, ami elviheti a kimenő teljesítményt, de egy kísérletet megér, mindenképp, gondoltam.
Szerencsém volt, mert összejött a dolog és kb 50-60W kimenő teljesítménnyel szép szabályos fónia összeköttetéseket sikerült létesítenem rádióamatőrökkel Európa kölönböző pontjain: Amsterdamban, Moszkva mellett, Varsó mellett, Stavropol-ban, Dél-Angliában. Elégedett voltam! Lehetett hallani Amerikai, Indonéz és Ausztrál adást, ez utóbbi kettő 2KW-al nyomta és nagyon akart mindenki konnektálni velük, olyankor 10-20 különböző hívójelet mondanak egyszerre, mint egy kórus!
Agyaltam, hogy lehet, hogy az achter nem veszi el a teljesítményt, arra jutottam, hogy mivel elektronikusan egy egységet képez a korláttal, valószínűleg nem tudnak így együtt berezonálni. Avagy nem tudom. Mindenesetre működik, ez a lényeg. Akiket én hallottam, azokat én is elértem (kivéve a tengerentúli brutál adásokat, de az egy más pálya), hasonló minőségben, gyakorlatilag Európába elérek úgy tűnik mindenhova 7 megán, ami jobb mint a kezdeti Brindisi hatósugár. Nyílt vizen mégjobb lehet az adásom, most itt a kikötőben, part és hegyek mellett vagyok, afféle takarásban.
Sajnos a Winlink-ben nem sikerült 7 megán semmit elérni, aminek nem tudom az okát, még kisérletezek majd. Sikerült kihangolni ezt a hosszabb antennát 3,5 megára is, de ott csak orosz csevegést hallottam, nem próbálkoztam. Pedig ennek a sávnak is megvan a maga ideje csak nem tudom mikor.
Helyzetünk: Badolato 38 35.450N 016 34.084E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ