Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.07. Hétfő: Isolati

Azt hiszem eléggé elmagányosodtam. Már lassan egy hete vagyok itt, és gyakorlatilag senkivel sem beszélek, mivel az Olaszon kívül nem beszélnek mást a helyiek, az én olasztudásom pedig max 10 szó.
A kontaktus hiánya akkor lett ennyire érezhető amikor a boltban jártam. A boltos olaszul kérdezte, honnan való vagyok, mit csinálok. Erre elkezdődött a szokásos activity, most mutogatás. Aztán pár perc után rákérdeztem hátha tud franciául,


tudott! Ez nem tipikus errefelé! Nem vagyok perfekt, de igen megeredt a nyelvem, jó volt dumálni! Patrik a boltos anno St Tropez-ban melózott építkezéseken, az a pár év jót tett a franciatudásának. Én a hajózásról meséltem, számára egy teljesen idegen világ, fél a tengeren. Mondtam neki, hogy én is szoktam félni, de csak annyira amennyi segít fenntartani a figyelmet és kiélezi az érzékeket. Ha ennél jobban félek, nem hajózok. Már fél órája ott voltam, sorra jöttek a vevők, mentek... Kifelejövet konstatáltam hogy valószínűleg igencsak hiányzik a társalgás. A vége az lesz, hogy nekikezdek komolyan a fónia rádiózásnak, ott lehet beszélgetni.
Apropó. A rádiózás (naplók feltöltése Winlink - en) már rutinból megy, 10 Megán érem el legjobban a svájci átjátszót délután 2 és 5 között. Érdemes volt próbálgatni, az elején elég reménytelennek tűnt, próbáltam használni a terjedést modellező programokat is, de hasztalan. De mostanra nagyon be van járatva a rendszer, így aztán mehet a napi krónika, üzemszerűen.
Ma brutál szél volt, délkeleti, mintha le akart volna minket tépni a mooringról, itt a kikötő védett csücskében. Nincs a szélmérőmben elem, érzésből 8-as körüli volt. Ami jó hír, hogy a VHF 68 riportokból eltűntek a zivatarok, és 2 nap múlva a mostani 7-8-9 erősségek helyett 3-4-5-6 várható a Nyugat Földközin. Szeretnék átruccanni Rocellába, egyben tesztelni a motort is. Kérdés, meddig tart ez az almulás, és mit produkál a Volvo, attól függően lehet tervezni hosszabb távra.
A hajón további fejlesztések történtek, a jobb oldali ágy huzatát rögzítettem, erre ősszel nem volt idő, most szépen feszül. Amúgy nincs varrott huzat a szivacson, egy szövet van ráfeszítve, alul karikák vannak beleütve és vékony kötéllel megfeszítve. Kényszermegoldás volt, mert ősszel nem maradt időnk rendes huzatot varrni, de szerintem elég jól bevált a módszer, könnyen le lehet venni /visszatenni az anyagot mosáshoz. Emellett elég jól néz ki, nem nagyon lehet látni a különbséget.
Beüzemeltem a régi laptopomat, kábeleztem neki tápkábelt is, most már slendrián megoldás nem jöhet szóba. A mostani gépemet kímélni szeretném így az el lesz téve. Erről a régiről megy majd napi szinten az email, navigáció, napló (és Puzsér!). Mivel elektronikus térképeket használok, mindig aggódtam, mi lesz, ha menetben elszáll a laptop (anno naponta nyomtattam térképeket), most végre lesz 2 független rendszerem, ez azért fontos. A laptoppal azért kellett egy ideig vacakolni, Pactor modem driver-e, port beállítások, satobbi, a szokásos Windows-os kínlódás.
Emellett belefért még egy hajóbelső nagytakarítás, most már igazán otthonos hangulat van.
A motormosást ma is elhalasztottam, a brutál szélben nem akartam összevizezni mindent, már megint csak holnap...
Várom a jóidőt!
Helyzetünk: Badolato 38 35.450N 016 34.084E

(előző nap)(következő nap)






















(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ