Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.06. Vasárnap: Cuki

Hűvös van. Éjjelre bekapcsolta Artuditu-t, a kis elektromos fűtőegységet. A dízel fűtés most ki van iktatva. Mikor átszereltem az üzemagyagtankot a fenékből a bal oldali kokpitládába, a fűtés üzemanyagvezetékét nem kötöttem be. Amúgy sem merném éjszaka járatni a co veszély miatt. Bár van co riasztóm, azért nem bíznám rá magam teljesen.
Reggel a városba vettem az irányt a Sörpával, a vízmosáson most sem lehet átkelni, de a kerülőút működott.


Sajnos a boltok zárva voltak ami érzékenyen érintett mert a készleteim kimerültek és már tegnap is 2-szer tésztát ettem....ma is ez lesz?
Aztán egyszercsak ott voltam kedves badolatoi cukrászdám ajtajánál, tárva nyitva, égi jel! Rögtön betértem és egy kiadós cukrászdás reggelivel nyitottam, péksütemény, tiramusu, kávé, üdítő. Fellelkesülve elvitelre csomagoltattam magamnak egy rahedli süteményt, ez lesz hát a mai menü: süti reggeli, süti ebéd, süti vacsora. Nehéz a hajósélet! Amúgy feltűnően olcsó ez a cukrászda, pedig nagyon újszerűen és modernül néz ki, az egész ügylet 7 euróba került, holnap repeta?
Napközben befejeztem a kábelezést. Patent lett minden. A napelem töltésszabályzóját is feltettem a falra, közvetlen alatta az egyik bemenő vezetékre tettem egy kioldható csatlakozót, ide be tudok iktatni egy ampermérőt, hogy figyeljem a töltést. Korábban ehhez fel kellett emeljem a szőnyeget és a padló alatti akku tárolónál kellett kavarni. A kézi VHF töltőfészke is a falra került. Határozottan kezd kultúr kinézete lenni a hajónak belül.
A felhőzet visszavett, ma már nem esett. A szél is szolid maradt, ellenben a VHF 68-on vett riportot 8-asok és 9-es tarkítják. Nagyon korán van. Nem hajóztam még itt lenn márciusban. Vannak területek a Földközin ahol a szezon áprilisban kezdődik, a legtöbb helyen májusban.
A mosogató alatti tárolóban, ahol vegyszereket, festékeket tartok, az epoxi készletem egyik komponense átrágta magát a pillepalackon, amelyben pihent. Kellemetlen gyantaszerű anyag borított alul mindent és ki tudja meddig folyt le-előre-hátra. Kipucoltam, hogy elejét vegyem a további kalandozásainak, főleg menetben, dőlő hajón szeretnek elindulni az ilyen kifolyt folyadékok.
Ezzel nagyjából elment a napom, a motor öblítés holnap. Az elég piszkos munkának ígérkezik.
A napi hangaláfestést Puzsér szolgáltatta, további filmes műsoraival. Velem egy évben született, a 74-es évben ("nem jön remélem több ilyen!"). Azt mondja, ő egy speciális generáció (ezek szerint én is), akinek a gyerekkora az antirendszerben telt, ahhoz szocializálódott, de teljesítenie már az új rendszerben kellett. Van benne valami. Amikor programozó szakközépbe mentem 88-ban tanulni, ismerősök "bitvadász akarsz lenni?" - "meg akarsz vakulni egy sötét lyukban a képernyő előtt?", meg ilyenekkel fogadták az ötletemet. Aztán az iskola ahová jártam, szobaméretű számítógéppekkel volt tele, amelyeket lyukkártyával programoztunk. Mire 92-ben leérettségiztem, a PC-k térhódítása már megtörtént, a mi csodás orosz szobagépeinket pár év múlva leselejtezték. Én pedig használhatatlan, elavult számítógépes tudás birtokában voltam. Aztán jött Bill Gates és Larry Ellison, a vaksi bitvadászok, hahahaha.
Ahogy elment a kedvem szakiban a számítógépes szakmától, úgy kezdtem a főiskolán tengerhajózást tanulni. Jól fizető, romantikus, kalandos élet....a főiskolán az előző hajós évfolyamok legendáit hallgattuk. Aztán nem sokkal később a Magyar tengerhajózás megszűnt létezni, mi lettünk az utolsó előtti évfolyam. Mondjuk számomra nem éppen ez volt az ok, hogy végül nem lettem kereskedelmi hajós.
De azért azt hiszem igaza van a Puzsérnak. Nem volt könnyű a korszakok határán irányt találni. Ami addig működött, amit pédaként láttunk, gyerekként ismertünk, az nem működött tovább. Ami pedig akkor kezdett működni, arról még senki nem tudott beszélni nekünk, fogalmunk sem volt, mi lesz. Minden szakma, foglalkozás, minden technológia akkor változott és újult meg, teljesen.
Helyzetünk: Badolato 38 35.450N 016 34.084E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ