Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.05. Szombat: A Hét Mesterlövésze

Továbbra is elég labilis az időjárás. A távozóban levő ciklon még esőt, erős felhőzetet tart felettünk. Napközben záporok, éjjel zivatarok és villámlás. Rá vagyok kattanva a meteóra, minden nap nézek időjárásfaxot, hallgatok 68-ast, és ha még belefér RTTY riportot. A Grib-ek nem jönnek Winlink-en valamiért hiába küldök "request"-et, nem jön vissza riport, csak valami hibaüzenet. A "saildocs" rendszeren keresztül megy - ha jól tudom - talán azzal


lehet gond.
Amúgy nem búsulok az idő miatt. A hajón, a motoron még sok a tervezett szerelnivaló, enne a fene ha egy napsütéses közepesszeles idő ülne itt és azon dilemmáznék, hogy elinduljak e vagy szereljek-e. A szereléseknek csak egy része kritikus (motor), a többi inkább csak amiatt kell, mert megelégeltem, hogy évek óta provizoár megoldások vesznek körül a hajón...
Három dologgal sikerült haladni. Egyrészt a motor kapott egy gázbovdent. Most külön tudom állítani a hajócsavar állásszöget, külön a gázt. Már most nagyon ígéretes. Igazából manővereknél, kikötőben bőven elég az alapjárat, miközben az állásszöggel pont lehet adni annyi előrét/hátrát ami épp kell kis sebességnél. Menetben pedig úgyis előrében van minden, és a hullámzás, szembebríz függvényében adagolom a fordulatot. Egyenlőre próbakörről szó sem lehet, a kikötő szájánál olyan törőhullámok vannak (DK-i szél miatt), hogy lehetetlen kimenni. Irgalmatlan erők vannak és a víz sötétszürke/barna a sok felkavart homoktól. Itt 1-2 nap alatt sok tonna homok kerül vissza a bejáratba. Van mit kotorni.
A motor átöblítése másnapra marad.
Másrészt jelentősen haladtam a hajóbelső kábelezéssel, éjjel kettőig ezen dolgoztam de még nem végeztem. Kezdenek eltűnni szem elől a kábelek, Pali őszi képein látszik itt-ott hogy milyen áldatlan kábelezés helyzet volt belül, főleg a radar kábelei...
Harmadrészt egy esőmentes másfél órában a teljes kokpitláda szekció reorganizálásra került és egy pár dolgot selejteztem. Ez is elég kaotikus volt...
A decken sivatagi vörös homokot találtam, a déli nedves levegő hozta a Szahara felől. Sokat jár az eszem az Észak Afrikai helyzeten. Azok az emberek, akik a napokban nekiindultak, nagyon nehéz vizeket találhattak és sokan odaveszhettek menet közben. Innen nézve elképzelhetetlen az elkeseredésük. Olaszul hallgatom a híreket és mintha Lampedusa-t és több hajót említettek volna, remélem sikerült átérni azoknak akik nekiindultak.
A hőmérséklet nem ideális hajózáshoz, de ha száraz az idő, akkor szerintem megfelelő. Viszont esőben nem nagyon vállalnék menetet. A tenger 14 fokos, pluszminusz 3-4 fok a levegő, felöltözve OK. Azt nagyjából eldöntöttem, hogy csak tiszta időjárás ablakban megyek akárhová. Ebben a hőmérsékletben, egyedül, nem merek ciklonok és frontok közt a tengeren kavirnyálni.
Délután elindultam a Sörpával a városba. A vízmosáson nem tudtam átkelni! Most már értem, miért járnak annyian terepjáróval a kikötőbe. Sebaj, tudok egy másik utat, legközelebb azon indulok.
Este elkezdődött a médiaorgia. Altalam nagyra tartott, sokak számára vehemens stílusa miatt nehezen hallgatható, de mindenképp széleslátókörű és kivételesen éleseszű Puzsér Robi filmes műsora, a Hét Mesterlövésze került terítékre, amit hetente 2-szer tart a RádióCafén. 110 adás van meg a laptopomon, szerencsére minden adás felkerül az internetre, ezeket rendszeresen letöltöm, ki tudja meddig marad meg ez a szerencsés állapot. Szintén szerencse, hogy Robi gyorsabban készíti a műsorokat, mint ahogy én meg tudom hallgatni őket. Nagyon szeretem ezeket a műsorokat, ma a 80. adással kezdtem: az ember ember által való elnyomása és a fasizmus tematikája szerinti filmek, pl Állatfarm. Teljesen lefegyverez ahogy Robitól és vendégétől megkapom a film mellett a történelmi, ideológiai, vallási és minden egyéb kultúrális kontextust. Persze semmi bölcsész lilaköd, ezek teljesen laza srácok, csak közben elég pengék. Nagy szórakozás nekem az "AHM", 4 db másfélórás adást le is nyomtam éjjel 2-ig, a munka is jobban megy! Csak azt sajnáltam, hogy nem tudtam SMS-t küldeni nekik, de hát az az élő adások hallgatóinak privilégiuma...
Az akksi teljesen meglepett. Úgynevezett "mélykisütésű zselés akkumulátor", 110Ah, már második este 11.2-11.4 V környékén van a feszültsége, a szakirodalom szerint már 0 töltöttsége van, de a radar megy, rádió adásban megy, kabinfény megy. Várom mikor leheli ki magát. Az "éjszakai amperhiány" őszi fejezetben teljesen ideges lettem a 11 V láttán, de most már tudom kár volt aggódni, volt ott még erő bőven.
Helyzetünk: Badolato 38 35.450N 016 34.084E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ