Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2011.03.03. Csütörtök: Muzsika

Ma zenélt nekem a Volvo. Mitagadás, ő foglalkoztat leginkább. Ősszel is ment, nem vártam, hogy gond lenne az indulással és nem is volt. Egyedül az akksi kezd gyengülni, teljes feltöltöttséggel 4-5 indítás után már alig tudja tekerni, venni kell egy új akksit, a mostani már 6. évét tapossa.
A Volvo baja a terhelt menettel van. Három terápiás programom van számára. Egyrészt átmosom a vízköpenyt, amelyben szerintem lerakódások vannak. Ha helyi


túlhevülés okozza a bajt akkor ezzel segíthetek neki. Másrészt feltöltöm zsírral a hajtóműházat, ez elmaradt ősszel, így korrekt. Harmadrészt szétválasztom a gázt és a hajócsavar szög állítást, ezzel szerintem finomabban tudom majd hangolni a fordulatot és terhelést.
A zsírzással végeztem is, a passzent zsírzópumba jól működött, igaz, az eredeti szírzószemet a hajtóműházon ki kellett cserélnem mert bár szépen kitisztítottam, nem nagyon engedte be a zsírt. Az úgy zsírzószem már ügyes volt.
Aztán sikerült a Winlink-el végre konnektálni. Innen Badolato-ból nem nagyon megy. A legjobb kapcsolat a Nantes-i állomással volt 14 megán, 960 mérföldre az Atlanti-óceán partján, mintha a szomszéd hajóból csiripelt volna. Aztán kiderült, hogy épp ez az állomás nem továbbít és fogad emaileket, nincs netes kapcsolata, brrr. Hollandia segített, igen gyengén jött 14 megán, de egy rövid email átment. Próbálkoztam 3, 7, 10 megán is különböző napszakokban de ezeken nem volt szerencsém. Viszont összedobtam egy Excel alapú rádiónaplót, így minden hívás kimenetele rögzítésre kerül. Később lehet belőle tanulságokat levonni... Nagyon szeretem a Winlink-et, teljesen lenyűgöz hogy a gépem 2000 km-re levő állomásokkal beszélget, pedig nem is brutál az adás, 50-60 watt, 150-et is tudnánk, de minek.
Sikerült vételezni 40 liter gázolajat, az egyik segítőkész helyi marinár vitt be autóval a városba és vissza. Felsejlett az Alduna és Rusze, és Kircsu a marinár aki ugyanígy segített 2006 tavaszán. Ez a tankolás dolog itt mindenhol nehézkes, Rocellában is, nem elég nagyok és forgalmasak a jachtkikötők, hogy saját kútjuk legyen, a városba kell bemenni naftáért. Beszélgettünk, valamit, mert nem tudok Olaszul. Errefelé a partmenti víz sekély, lankás homokos, a kikötők száját a hullámzás és az áramlások berakják homokkal, folyamatosan kotorni kell. Nagyobb hajók nem tudnak bejönni, max merülés 2-2.5 méter körül. Azt hiszem sosem lesz itt igazi, nagy, pezsgő élettel teli kikötő. Persze azért így, megvan a spéci hangulatuk.
Vettem rádión egy príma időjárástérképet (Hamburg Weatherfax), jól látszik a frontok kuszasága az Olasz félsziget felett.
Helyzetünk: Badolato 38 35.451N 016 34.084E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ