Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2010.09.30 Csütörtök: Viszlát

Csütörtök este tízkor szálltam fel a vonatra a Badolato-i vasútállomáson. Irány Bázel. Emese Bázelben kapott munkát, én is szerencsét próbálok hát Helvéciában, ott a helyem.
Áprilisra motort kell újítani, ezen töprengek. Alapvetően két megoldás kínálkozik, egy nyolc lóerős benzin külmotor, amit egyszerűen a farra szerelek. Wágner Úr - nál ez prímán működött a tengeren, mivel a tengeri hullámok nyújtottabbak, ritkábban emelkedik ki a


csavar a vízből. A profi megoldás a Rebellion - nál működő verzió, ami egy a hátsó kokpitládába mélyesztett kút, ahová fel van erősítve a külmotor, tulajdonképpen a belmotorokkal majdnem azonos helyen dolgozik a külmotor csavar. A Balatonon is elterjedt megoldás.
Az ennél kb. kétszer költségesebb megoldás egy másik belmotor, Beta marine, avagy Yanmar. Erre kisebb az esély.
A kamarádokkal tegnap elbúcsúztunk, úgy éreztem a rövidített menet ellenére mindenki jól érezte magát, bár nem volt részünk a tervezett soknapos nonstop menetekben (kivéve egyszer), a fokozatosság és a tempó épp mindenkinek megfelelt. A csapat pedig igazán jól működött szerintem, nekem nagy élmény volt!
A Kütyük Ura búcsúzóul még megvillantotta az Erőt, indulás előtt Pali szétszedte az elektromos autopilotot (tillerpilot) és megjavította. Csak lestem. Visszaadta az életet Eleknek, aki az idén egyáltalán nem dolgozott betegsége miatt. Otthon, a Pünkösdi Regattán adta meg magát szegény. Mit mondhatnék, köszönöm Pali, és Jedilovag vagy számomra.
Indulás előtt még felszereltem az automata fenékvízszivattyút, az egyetlen elektromos berendezés, amit bekapcsolva hagyok, egy úszókapcsolóval működik, és a napelem tölti az akksit. Remélem kitart szépen tavaszig és nem lesz semmilyen elárasztódás - az egyetlen jelentős félelme annak, aki hónapokra hátrahagyja hajóját - vizen. Igaz, elvileg felügyelt kikötőben lesz a hajó, és a Direttore megígérte, hogy figyel rá, de ki tudja.
Viszlát hajóm. Helyzetünk: Badolato 38 35.650N 016 34.100E

(előző nap)(következő nap)




















































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ