Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2010.09.27 Hétfő: Volvo finito

Nyugdíjazom az öreg cimborát.
Egyszer már felajánlottam neki, ha Budapestig elvisz, pihenhet, de aztán úgy éreztem több van még benne.
Végiggondoltam, hogy a 2006-2007-es út és a mostani során is a motor meghatározó stresszforrás volt számomra, amit megelégeltem. Bár a vitorlás alapvetően nem motorral megy, a tengeren a motor életfontosságú erőforrás, ha adott esetben sérült vitorlázattal, rudazattl ki kell kerülni egy partot, ami


felé sodródunk, vagy partra kell juttatni egy sérült legénységi tagot. Ami a Nyugat Földközin meghatározóbb, az az időjárás ablakok kihasználása, az uralkodó nyugati szelekkel szemben ez a kis hajó nem tud cirkálni, a nyugatra jutáshoz ki kell használni a kedvező irányú szeleket, illetve a változó irányú vagy gyenge szelek időszakában motorral kell magasságot nyerni.
Hétfő reggel a városba vettük az irány, hogy tájékozódjunk a helyi telelési lehetőségekről. Utunk a Municipale Communale épületébe vezetett, ugyanis a kikötő az önkormányzaté. Hosszas Activity játék után (Sanca definíciója az általam bemutatott Olasz kommunikációra), mely során épp a rajzolást húztam, kiderült, hogy nincs hely. A varázsszavak: Tutto occupato, ezt megértettem. A lány aki a kikötői helyeket osztja, egy új ötlettel állt elő, egy Badolato nevű helyet említett, ahol biztos van hely.
A tempó nekem túl gyors volt, már ami a problémamegoldást illeti. Egyrészt ez latin hely, itt meg kell gondolni mindent. Másrészt számomra Málta és Korfu jelenthették a téli tárolást, mivel itt, a Délolasz parton tudtam, hogy nagyjából Leuca, Crotone és Ionica lehetnek vitorlások által használt helyek, Badolato-ról még csak nem is hallottam. Sanca azonban az 1m 10-es merülésben látta a megoldást - figyelj Jenco, ahová egy halász beáll, oda te is beférsz. Eképp szorgalmazta, hogy azonnal vonatozzunk el Badolatoba, terepszemlére. Rendben, mondtam, nem sok esélyt adva a dolognak, a fejemben még egy Máltai menet vonzó esélye kavargott. Még nem készültem fel teljesen lelkileg a letanyázásra. Csak ki kell várni amíg a gribek jó szelet mutatnak, és 40 óra alatt ott vagyunk - gondoltam - a motor manőverhez még épp jó.
Így alakult, hogy déltájban már Badolato kietlen prérijén bandukoltunk, a Porto Turistico felé, ami itt is a várostól 2 kilométerre, úttalan utakat követve érhető el.
Badolato kikötője elég lepusztult, a déli hanyagság jelei mindenütt. Jellemzően horgász motorosok tanyája, de van néhány nagyobb halászhajó, és 4 vitorlás, kb 30 lábig. A bejáratot frissen kotorhatták ki, Sanca a google-n még egy homokkal erősen elrakott bejáratot látott. Viszont igencsak védettnek tűnt és a Direttore által adott árajánlat belefér a büdzsébe, 6 hónapra. Akkor áprilisban mennénk tovább, ez egy kicsit feldobott.
Az esti vonatot értük el hazafelé, az időt a Lungomare - n, a hosszú tengerparti sétányon pihenve ütöttük el egy-egy Peronival és bolti szendvicsekkel.
Visszatérve megtaláltam a Máltáról érkezett email választ, ami szerint nincs télire helyük. Korfuról nem válaszoltak.
Eldőlt, maradunk. Badolato lesz Glatisant otthona a következő hat hónapban. Helyzetünk: Rocella Ionica 38 19.711N 016 26.167E

(előző nap)(következő nap)













































































































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ