Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2010.09.24 Péntek: Rocsella János édes cimboránk

Még előző este elindultunk a városba, amikor a parti sétányon elkapott az eső. Beálltunk egy fa alá. Pali megemlítette, hogy nem lenne haszontalan dolog stoppolni. A térképünk szerint 2 kilométerre van a város. Ezt éppen csak kimondta, de még nem emelte fel a kezét, amikor megállt mellettünk a fehér Fiat Panda és beinvitáltak. Az elképesztően nagyszívű localpeople sofőrrel a marinárokról, földkerülő hajósokról és a parttól nem messze horgonyzó


keresztárbocos iskolahajóról beszélgettünk, míg a parti sétány melletti út fekvőrendőrein apránként végögdöcögött a városig. Egyikünk sem tud Olaszul, csak szedett vedett szavakat ismerünk, mégis végig dumáltunk. Minden elhanyagolt és szemetes, de úgy tűnik, a szivek aranyból vannak errefelé. Búcsúztunk - grazie, cuore italiano fantastico - mondtam neki, hátha van értelme amit gagyogok...nevetett és kezet nyújtott...volt értelme.
Egy remek pizzahelyre ültünk be és kezdük magunkat igen jól érezni, ahogy lecsúszott néhány Peroni is. A fiúknak nagyon tetszik a kikötő is. A szanitária részleg katasztrófa, de igazi világjáró-szerű hajók parkolnak itt, az ember nézegeti őket és szárnyal a fantázia. Egy 45 lábas orosz, házi építésű acéltest rohad a móló végén. Ez is valakinek az álma volt, egykoron. Nagyjából biztos, hogy embertelen munka és áldozatok árán rakta össze. Vajon most mi lehet a skipperrel, aki hátrahagyta álmait az Olasz Csizma déli végén, átadva azt az enyészetnek? Engem mindig megindítanak az ilyen hajók, mások nevetnek rajtuk, a hatalmas csillogó yachtokat csodálják, amelyek tervezőasztalon születnek, profi gyártóműhelyekben épülnek, rengeteg pénzzel a háttérben, olyan embereknek, akik önnön értéküket a tárgyaik euróértékével mérik és hirdetik.
Ismerek egy hajóst, egy nagy álommal, ami egy életreszóló küzdelembe torkollott. Nem adta fel, és bár összevesztünk, talán épp az elkeseredése miatt, én továbbra is drukkolok neki. Ő jutott eszembe, ahogy nézegettem a hatalmas Orosz hajótestet.
Aztán láttunk egy White Bear nevű fémhajót, igazi sarkvidékjáró bulldózernek tűnt, szintén egyedi építésű. Mindhármunknak nagyon tetszett.
Ma itt maradunk. Estére szembeszelet várunk, később javul a helyzet. A kikötői bárban 5 euróért 24 órás wifi internetet kaptunk, kicsit megnyomjuk a laptopos - internetes - hekkeres vonalunkat is, a város is érdekel minket.
Napközben felkirándultunk a város feletti várba, localpeople-ekkel váltottunk hangos bondzsornókat rendre az utcán, figyeltük a Calabriai mindennapokat. Egy alkalommal egy bácsi megállított minket és áriát énekelt nekünk - igen szép hangja volt! Varázslat van, itt mindenki barátnak tűnik.
Bevásároltunk egy remek boltban ami a szieszta miatt zárva volt, de Pali megtalálta a tulajt az utca túloldalán levő beszélgetős kavalkádban, így megnyíltak az étek és italforrások, cukrázda, fagyizó, édes élet van.
Este a kikötő bárban, ahol a pultoscsaj szintén nagyon kedves és mosolygós velünk, hosszasan vacsoráztunk, söröztünk és terveztük a következő szakaszt Málta felé. Nem egyszerű. Egy komoly alacsonnyomású rendszer kering Szicília körül, 998 millibár az alja, holnap meglátjuk, mi legyen Helyzetünk: Rocella Ionica 38 19.711N 016 26.167E

(előző nap)(következő nap)

































































































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ