Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2010.09.22 Szerda: Láthatóság 8-as, spirit 10-es

Kiegészítettük a hajónaplót a szélerő, tenger és láthatóság mérőszom mellett a spirit, azaz hangulat mérőszámmal. Ma topon volt!
Először is fény derült Volvo töltésproblémájára. Üzemhőmérséklet függő, a jelek szerint. A motor kb 45 perc menet után kezd tölteni. Az okát nem tudom, de a lényeg, hogy tölt. Motoroznunk kell ugyanis, a szél kezd elfogyni.
Már motorozva értünk Leuca alá. Santa Maria di Leuca a csizma sarkának alsó


csücske, 4 évvel ezelőtt itt randevúztunk Emesével, amikor Korfuról áthajóztam, ő busszal érkezett táncos szereplésről, a nagy találkozás krónikája szerepel a korábbi hajónaplók között.
Előző este heves VHF rádió hallgatásba fogtam, a 68-ason közölték a navigational warning-okat. Ezen a vidéken jellemzően ezek hadgyakorlatok területeit ismertetik, igencsak szeretnénk ezeket elkerülni. Négy évvel ezelőtt láttam egy kísérleti bombarobbantást, és egy éjszaka tengeralattjáró lőtt fel fölém egy kék jelzőrakétát, jelezve a helyzetét és hogy ne menjek közelebb. Szóval itt nem jó kaland hadi területekre tévedni. Szerencsére a most használatos területek kivül esnek az útvonalunkon.
A relatíve sima tengeren kora délután tésztát főztem a csapatnak, pirított hagymával és kolbásszal. Eddig nem nagyon főztünk menetben, ez most újszerű volt, de jól működött. Mindenki belakott.
Aztán a rádióhullámok hercegévé váltam. Az előző napok sikertelen rádiózgatása után ihletem támadt és az egyik kábelt, ami a rendszer része (USB - RS232) megkurtítottam. A kamarádok rosszallóan néztek rám, milyen barbár vagyok, hogy rendes tárgyalás nélkül ártaltan usb kábeleket csonkítok. Viszont javult a helyzet. A kábel egy méteres szakasza, árnyékolás ide vagy oda, zajforrásként (sugárzó antennaként) működöt, illetve felvette az 5 méteres spiccantenna által sugárzott jel egy részét, így a kábelen keresztülhaladó jelek is torzultak. Csak csodálkoztam, hogy 14 megán való adástól miért bénul meg a modem. Na, nem úgy ezután, a rövidebb kábellel minden megjavult!
El is küldtem egy rakás elmaradt hajónaplót, valószínűleg összevissza sorrendben jelenik majd meg az weboldalon, de majd utólag kiigazítom. 14 megán tudom a legjobban fogni a Holland átjátszó jeleit, ami kb 1600 kilométerre van.
A fenti pozitív események tükrében nem csoda, ha én a spiritre, összességében 10-es pontszámot tudok most magunknak adni.
Így motoroztunk bele lassacskán az éjszakába, átszelve a Tarantói öblöt (amihez az Otrantói szorost elhagyva érkeztünk, ugye).
Helyzetünk: Taranto-i öböl 39 36.495N 018 04.380E

(előző nap)(következő nap)











































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ