Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.22. Hétfö: A dudáló fantomhajó

Elindultunk. A kezdet kezdetén, amikor még elöször terveztem meg az utat, egy szakaszban akartam volna Isztambulba hajózni innen. Nem sokat tudtam erröl a tengerröl, szerettem volna hamar túljutni rajta, valamiért azt képzeltem itt nincsenek is látnivalók. Aztán lassan átálltunk rá, hogy darabokban tegyük meg az utat. A Constanta-ban töltött napok alatt megfigyeltük, hogy igazán nincsenek hosszantartó, kifújt utazószelek, egy


délelött-délután erejéig élénkülnek fel, éjszaka sokszor eláll teljesen. Nem alkalmas többnapos nonstop menetre. Ráadásul érdekel minket egy pár hely útközben.
Így alakult, hogy nem sokkal déli 12 után elindultunk Mangaliaba, az elsö szomszédos és egyébként Bulgária felé az utolsó Román kikötöbe, 25 mérföldre van.
A tenger petyhüdten fogadott minket, nem volt szél. Egy ideig motorral és lágy oldalszellövel haladtunk, majd teljesen a motor maradt.
A tengeri élet mindennapjainak velejárója, hogy még a parton az ember a bekapcsolva hagyott VHF-en meghallgatja a meteo-t és a navigational warning-ot, amit meghatározott csatornán, naponta 2-szer mondanak el. A meteo a nagyobb szélviharok, és az uralkodó szél miatt érdekes, a nav.warning meg elmondja, ha pl. hadgyakorlat van valahol, oda ne hajózzunk. Most volt. A tengerre kiérve szorítani kellett a partot, mert egy jókora területen légvédelmi rakétakilövö gyakorlat volt és tilos volt behajózni. A rakétát nem láttuk, csak a rengeteg hadihajót kerülgettük is szépen öket.
Így pöfögtunk lassan de biztosan Mangalia felé. Mangalia elött érdekes élményünk volt. A napközbeni pára köd-félévé tömörült, csak jó egy mérföld maradt a látótávolság. Egyszercsak szemböl, a távolból, hosszú kettös hangjelzéseket hallottunk, nagyon hangosan és folyamatosan ismételve. Az izgalmat fokozta, hogy a megegyezö irányba egy nagy hajó sziluettjét kezdtük kivenni. Ki is tértünk hamar párszáz métert, és lassan kiderült, hogy a látott hajó horgonyoz (hadihajó), de a hang sem töle jön. Na mókoltunk nagyon hogy mi ez. A hangjelzés egyébként nem igen vágott egybe a jelzéstanban foglalt szabályokkal, így igazán relytélyes volt az ügy. Végül kiderült az igazság, amikor jobban elkezdtük tanulmányozni a kikötö térképét: egy dudáló világítótórony van a bejárat jobb oldalán, ami éppen ködben segíti a kikötöbe való bejutást! Csak sejtjük, hogy itt valamiért gyakran ködös az idö, talán áramlatok találkozása ez a vidék, ezért telepítettek ide egy ilyen jószágot. Majd a kikötökapitányságon megtudjuk!
Este egy halászhajó mellé kötve aludtunk, egy Holland vitorlás is van itt, Glatisant biztos haverkodna már vele ;o) Holnap át szeretnénk hajózni Bulgáriába.
Helyzetünk: Mangalia, 43 48.024N 028 35.756E

(előző nap)(következő nap)







(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ