Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2010.09.15 Szerda: Elindultak dél felé

Reggel még interneteztem egyet. A hajó tele van kütyükkel, az egyik a rövidhullámú rádió. Ez rendkívül fontos felszerelés, ezzel lehet elküldeni a hajónaplókat. A kábel, amely összeköti a számítógépet és a rádió modemjét, driver nélkül maradt, Emesét kértem meg, hogy küldje el otthonról. Siker.
A fiúk bevásárolták amit kell, különös tekintettel a pekara témakörre, ami nagyon hangsúlyos.
Teletankoltuk a gázolajtartályokat (90l)


majd 11-kor elindultunk.
A Volvo a tizedik percben ijesztő rakoncátlankodásba kezdett, leesett a fordulat, alig húzott - itt az út vége gondoltam... Végül pihentettem kicsit és kisebb fordulaton szépen húzott, 4-5 csomó között. Érzékeny, meglátjuk...
Az Ugljan és Pasman szigetek közötti átjáróhoz vettük az irányt, itt egy híd alatt kell áthajózni hogy kijussunk a Kornati szigetekhez. A nagyobb charterhajókon egy hatalmas matrica díszeleg, a Pasman név áthúzva, értsd: ezzel a hajóval ne menj ott át, mert nem férsz be a híd alá.
Hamarosan már a szigetek között vitorláztunk enyhe brízben, majd motoroztunk. Pali és Sanca még előző este összerakták Sanca Linuxos laptopján a térképszoftvert, amit egy külön GPS hajt meg, így az én GPS-Laptop egységemmel már két független navigációs rendszerünk van. Kell is, mert Telascica felé a bejárat egy kicsit trükkös.
Délután kikötöttünk Telascicán, illetve bójára álltunk, majd fizettünk a bójáért és a parton rendelkezésre álló szanitária egységért 180 kunát.
Zodiákkal kieveztünk a partra, felmásztunk a lélegzetelállító sziklák tetejére, megint feltolult bennem 1995 nyarának nosztalgiája. Azóta nem jártam itt. Lefelé jövet meglátogattuk a tengerszint felett 50 méterre elhelyezkedő sós tavat. Nem találkoztam még senkivel aki értené, hogyan lehet sós (most, hogy ezt írom, nincs internetem, pedig megnézhetném Wikipédián).
Telascica-ból már nem álltunk tovább, így belefért egy délutáni strandolás, úszás a hajó körül, hajó oldalának lemosása, főzés, vacsora.
Kicsit aggaszt a Volvo, várjuk meg mi lesz a vége. Addig óvatosan hajózunk.
Este beindult a hekkerklub, Sanca Linux hitvallása és Pali über ismerete a Unix rendszerek területén gyümölcsöző közös munkafolyamatba torkollott, amely éjszakáig nyúló driverinstall, bluetooth hekking és egyéb számomra követhetetlen fejleményeket és eredményeket hozott. Pali az én gépemet is megtuningolta, az eddig külön életet élő GPS és térképszoftver most már nálam is remekül ketyeg.
Az öböl csodaszép, a sziklák, a tó és a vidék elvarázsoltak bennünket. Holnap irány dél.
Helyzetünk: Telascica 43 53.745N 015 09.567E

(előző nap)(következő nap)






































































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ