Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.21. Vasárnap: Hajós cimborák társaságában

Ma teljesen elszocializáltuk magunkat. Olyannyira, hogy szinte alig tudtunk a hajóval foglalkozni. Ez mindig egy dilemma. A hajóval ugyanis foglalkozni kell, mégpedig kikötöben, mert menetben a navigáció, az adminisztráció (kétórás részletezettséggel hivatalos hajónaplót vezetünk), az aprócseprö dolgok elviszik az idöt, nincs nagyon idö alaposan nekiállni egy szerelésnek. Viszont az ember utazik, és érdekli öt a helyi helyzet, a


helyi emberek, így okosan kell egyensúlyt találni. Ma az asszimilálódás felé billent a mérleg.
Így alakult, hogy sorra haverkodtunk a kikötö hajósaival. Elöször Tommy-val a Svájci 40 lábas kapitányával. Elég hobo figura, nem nagyon lehet a korát se megítélni. Valahol 35 és 50 között, abból él hogy charter utasokat vállal, más hajók felszerelését javítja, fejleszti. 9 hete Constanta-ban vesztegel, jól ismeri a helyet. Van egy kutyája is és két macskája. A legérdekesebb a fickóban, hogy tavaly Tunéziában akart telelni, de olyan késön ért Marseilles-be, hogy nem tudott már átkelni a késö-öszi Földközin. Nem tökölt, elindult felfelé a francia csatornákon és folyókon, majd lehajózott a Dunán. A jégzajlás miatt Mohácson vesztegelt 2 hetet, mindenki ufónak nézte, hogy a tél közepén hajózik végig a Dunán. Kedvenc Magyar itala a Beherovka, amiröl hamar felhomályosítottuk, hogy nem is Magyar.
Aztán jött egy idösebb hajós, Dorin, nagyon érdekelte a kötélzetszerelésünk. ö volt régen a helyi marina igazgatója. Sikerült vele boltolni egyet, mert néhány régi spannert és kötelet eladtunk neki, nálunk már csak a helyet viszi.
Szintén csevegtünk egyet Sorin-nal, aki az egyetlen igazi helyi vitorlázó figura, nemsokára ö is indul Görögországba a szintén 27-es hajójával, Egyiptomba is megy. összel hoz le 3 Bavaria 39-est Németországból, helyiek veszik meg.
Már tükön ültem, hogy lenne már pár óra szocioszünet, mert hajót is akartam mosni, mikor felbukkant Florin, egy teherhajó másodtisztje a feleségével, ök be is kéredzkedtek, nagyon tetszett nekik a hajó, itt benn üldögéltünk vagy háromnegyed órát, az összes felszerelést megnézték és érdekelte öket, honnan lehet ilyen hajót venni. Akad itt némi üzleti lehetöség, van egy réteg, aki már hajót akar, de nincs még piac. A svájci szerint a kisebb pipec motoros hajók it 30-40% felárral kelnek el, az újgazdagok nem filléreznek, csak jó csicsás legyen a hajó.
Végül eljött a délután, és vártuk már a megbeszélt találkozót, mert vitorlás vendégeink érkeztek. A csatornában minket vontató Érsekcsanád kapitánya Pinke István, és a hajó manipulantja, kapitányjelöltje, Sanca egykori évfolyamtársa Janicsek Péter voltak a látogatók. Jött velük a helyi ügynök Kovács Benjámin is, de ö inkább a parton várt minket. Egy kellemes órát hajóztunk együtt, új volt nekik a vitorlás filing, de tetszett nekik nagyon.
Holnap elindulunk Burgas és Isztambul felé a tengeren.
Helyzetünk: Constanta Tomis Marina, 44 10.570N 028 39.753E

(előző nap)(következő nap)































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ