Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.11.04. Vasárnap: Durva kelepcében a cél elött

Ma hajnalban nagyon keményen zátonyra futottunk. Bele volt = kódolva a történetünkbe ez a csavar, ahogy tengap olyan = jelentősen elmerengtem itt a hazérkezés mibenlétének = tényállásáról.
A kikötőnk, egy állóhajó, mellette "gödör", mélyvíz, = de mindez koszorúalakban lehatárolva egy zátonnyal, aminek a = kijárata valahol lefelé van. A kikötéskor épp átsiklottunk = a zátony felett, majd este helyi emberektől kaptunk tanácsot a


= kihajózásra. Nem sikerült.
Glatisanttal völgymenetben, reggel 6-kor, esőre hajló párás = szürkületben, a kikötőtől 80 méterre belefúrtunk a = sóderba, 1 méter alatti vízbe. A hajó keresztbefordult, majd a = sodrás bedöntötte. Manőverképtelenek voltunk.
Egy ideig próbálkoztunk előre, oldalra, hátra kidobni = kukázóhorgonyt, feszíteni, de nem sikerült.
Végül felfújtuk Zodiacot, elővettük Johnnyt. Johnny = beállt, nem volt használható. Benedek javaslatát, hogy a = csónakkal ereszkedjünk a hajó alá és ott = mérőpálcával keressünk áttörést a zátonyon, nem = valósítottuk meg. Nem akartam őt megbántani, de nagyon kicsi = esélyt adtam ennek a lehetőségnek, és szerettem volna inkább = a biztos mélyvíz felé, visszafelé lejönni.
Így történt, hogy a kiscsónakba bepakoltuk a 15 kilós Bruce-= t, láncot, kötelet, amivel kieveztem a partra. Gyalog = felsétáltam a part mellett, majd jóval feljebb kieveztem ismét = és ereszkedtem sodrással a hajóhoz. Így sikerült = sodrásirányba kitenni úgy 30 méterre a horgonyt. Nagyon = örültem, hogy sikerült. Nem nagyon számíthattunk külső = segítségre, itt még a kis rendőrmotorosok is felülnek. = Láttam már mentőhajót zátonyra futni.
Ezt követte a csőrlés. A horgonykötelet az orrvereten = átvetve hátravezettük és a fokcsörlővel álltunk neki. A = pengésig feszült kötél, és az ezzel párhuzamos = hajómozgatás (jobbra, balra billegtetés, Bendek ide-oda = mozgott), lassan meghozták az eredményt, a hajó orra lassan, = centiről centire megindult felfelé. Időközben az egyik = csörlő megpattant, szóval voltak erők. Átszereltünk a = másikra, és azzal sikerült szépen sodrásirányba kerülni, = majd lejönni.
Még próbálkoztunk 3-at a zátony felett, mire megtaláltuk az = egyetlen kijáratot, Benedek szerint súroltuk, majd = üdvrivalgással megindultunk lefelé. Fél 9-ig tartott az = önmentő akció.
Napközben ismerős helyeken hajóztunk el, Esztergom, Visegrád, = Vác. Sajnos épp a reggeli időveszteség miatt nem érünk le = Budapestig, a Sződligeti yachtklubban kötünk ki.
Van ám nekünk fogadóbizottságunk is, Sanca, Kati, Nemes, = Bodai, Tibu és családja mind ott várnak bennünket a = Sződligeti mólón. Olyan aranyos mindenki.
Helyzetünk: Duna 1674 fkm, Sződliget 47 43.750N 019 07.950E

(előző nap)(következő nap)

































































































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ