Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.11.01. Csutortok: Halottak napja, puffervetés, éjszakai bonyodalmak

Reggel súlyos köd lepte el a tájat. Még sötétben = felkeltünk, hogy ne veszítsünk időt, de kénytelenek voltunk = visszaaludni. Valamikor 10 óra után sikerült elindulni, ami = jelentős veszteség. Már túl vagyunk az óraátállításon= is, korán sötétedik. Ez van.
Az egyik zsilipnél jelentős várakozást voltunk kénytelenek = elkönyvelni. Emitt, hogy az idő jobban teljen, puffervetés = bajnokságot rendeztünk a parton. Előbb fociztunk a pufferrel -


= egyérintő - majd heves sipcsontfájdalmak miatt elkezdtük = inkább a puffervetést. A puffervetéskor egy középső vonal = két oldalára egyenlő távolságra állnak fel a játékosok = (15-15 méter). Az egyik játos kezd, elhajítja a puffert, amilyen = messze tudja, a másik játékos irányába. A lendület = szerzéséhez a kalapácsvetéshez hasonlóan engedélyezett a = beforgás és pörgetés (a puffer kötelénél fogva), = finoman, nehogy a folyó felé repüljün! A puffer hosszas = süvítés után leesik a másik játékos térfelén, s a = másik játékos a puffer földetérésének helyén felveszi = a hajítópozíciót, s onnan dob. Amelyik játékos = rendszeresen nagyobbat képes dobni, az előbb utóbb eléri a = középvonalat és nyer. Benedek büszkeségére való = tekintettel az eredményt nem publikáljuk.
Alkonyatkor értünk a Persenbeug-i zsiliphez, innen már = sötétben hajóztunk ki.
Úgy döntöttünk megpróbáljuk az éjszakai menetet. A = hajóút nem tűnt túl bonyolultnak és 20 km a Melk-i zsilip, = azaz a sodrás sem lehet nagy. Előzetesen installáltuk a radart = is, ellenőriztük a reflektorokat.
Kapásból 5 hajót kellett kerülnünk, talán egész nap = találkoztunk 2-vel. Ezután egy vizen pihenő madárraj okozott = váratlan visszhangot a radaron. Ezt leszámítva jól tudunk = navigálni, Benedek bennt műszerezett, én kinnt figyeltem, = reflektoroztam. Bár a mi radarunk tengeri radar (inkább a = hatótávolsága nagy, a felbontása nem annyira, szemben a = folyami radarokkal, amelyeknek épp a felbontása jobb, ezért is = olyan széles az antennája), azért elég jól tudtuk = használni, a bójákat is szépen láttuk, a parttávolságot = is, egyedül a hídnyílásokat nem lehetett jól látni rajta, = de azok pedig ki voltak világítva.
Egyetlen horror hangulat adódott, amikoris egy nagyfeszültségű = vezeték átfeszítése varázsolt a radarunkra = értelmezhetetlen visszhangot, épp előttünk. Donyától = azóta tudom, ez az első kérdés egy hajós radarvizsgán, de = akkor, ott, megállt bennünk az ütő, ahogy Benedek skandálja: = "előttünk 100 méterre, jelentős visszhang, 50m, 40m, 20m, = 10m,..." - eközben én semmit nem láttam a vizen . . .
Sötétben még elértük a Melk-i zsilipet ami alatt biztos = yachtkikötőt véltünk, hiába. Mindössze egy szűk, = sötét, homokkal berakott, épp 1 méter mély bejáratot = leltünk, fel is ültünk kicsit, ezért nem is mertünk többet = próbálkozni, inkább tovább indultunk.
Szerencsére Melk személyhajó kikötőjénél olyan pontonra = leltünk, amely alsó végén kis yacht-kiálló volt = kialakítva, így biztos helyet találtunk, hála Benedeknek, aki = már messziről érezte, hogy az a ponton megoldást tartogat.
Helyzetünk: Duna 2035-ös folyamkilométer 48 14.250N 015 20.330E

(előző nap)(következő nap)


























































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ