Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.10.20. Szombat: Jégben,fagyban,

Ma befagytunk, teljesen. Reggelre kelve a dekken összefüggő = jegesedés, a stégre lépve majdnem dobtunk egy hátast, a kezem = fájt, ahogy ebbe-abba kapaszkodtam odakinn. Reggel a kabinban 4 fok, = meg is beszéltük, küldünk egy táviratot haza "Anyám = küldj valamit az otthoni hűtőből, szeretnénk egy kicsit megmelegedni = általa". Rendre bevizsgáljuk az élelmiszereinket "vajon nem = romlott meg?" mire "ugyan már, az egész hajó egy


= hűtőszekrény!" a válasz. És tényleg.
Éjszaka a hajó megfeneklett minden alkalommal, amikor csak hajó = elhaladott, és elszívta a vizet. Éjjel éppen annyi vízben = álltunk meg, hogy nem értünk le, a hajók viszont 15-20 centi = vizet is elszívnak amikor közelítenek, 20-30 méterre haladnak = el a bóján tól. Ilyenkor a tőkesúly alja leért a sóderre = (a hangja alapján), majd 10-15 fokban megdőlt, a stég = irányába. Szerencsére pont azon az oldalon aludtam, de ettől = még minden alkalommal felébredtem rá. Nem egy ideális = kikötőhely, de nem volt választásunk, este már sötét = volt amikor érkeztünk, ide kellett kötni.
Napközben hóesésben, jégesésben haladtunk tova, már mind a = ketten a lábunk köré tekert ponyvát használunk a = kormányállásban. A Benedek végül nem hozta magával a = síruháját és a bakancsát, mert a meteorológia 15 fokot = jelzett előre. Elmarasztaltam, de ettől még egy sportcipőben = és melegítőben volt kénytelen dolgozni. Napközben = többször cseréltünk, a kabinban melegedő ember bekapcsolta a = kányhát (alias TURBÓ-t) és úgy melegedett. A Turbó = fantasztikus. Egy gombnyomás a falon és már jön is a meleg, 2 = kifújónyíláson, akár egy-egy hajszárító. Pillanatok = alatt 20 fokig melegíti a kabint (kivéve reggel, akkor ez eltart = vagy 10-15 percig!). Azért hívják turbónak mert = bekapcsoláskor felzúg a ventillátor, eközben az = üzemanyagpumba kattog (ez is dízellel megy), majd egyszercsak = hangzatos felzúgás történik, ekkor lobban be a dízel és a = zúgás fokozódik, a meleggel egyetemben. Ekkor a Turbó, = lényegre törve fogalmazva, átlépi a hangsebességet, ugye.
Passauban megálltunk egy rövid időre a városi partfalnál = és Benedek áldozatos élelmiszerbeszerzésre indult. = Várakozás közben egy kedves Német nyugdíjassal = beszélgettem, aki a DDSG-nél, a patinás német folyami = hajótársaságnál szolgált. Ma regel hegyekből jött le, = ahol bokáig ér a hó.
Benedek sikeres megtértét követően azonnal indultunk tovább. = Neheztelt rám kissé, mert nem álltunk tovább sörözni, de = én már tudtam, hogy egy frankó yachthafen vár ránk pár = tíz kilométerrel lejjebb, épp a Schlögeni hurok torkában, = ami nyilván egy über hely, és mert még világosban oda kell = érni, nincs lazázás.
Így is lett. A Schlögen yachthafen a legszebb fekvésű, amit = eddig láttam. Szerencsénkre a közelben nyitva volt a = vendéglő is, ahol remek snapszot, söröket, és = hagymásrostélyost fogyasztottunk, nemkülönben feltűnően = meleg volt!
Sajnos a zuhanyzó nem volt nyitva, pedig Benedek már jelezte, = mostanra már csak egyfajta nosztalgiával tekint a = tusfürdősflakonra.
Helyzetünk: Duna 2188 fkm, Schlögen Yachthafen 48 25.350N 013 51.900E

(előző nap)(következő nap)


































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ