Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.10.15. Hétfő: Jég dupla teával

Kemény gyerekek voltunk ma reggel, 7:15-kor már talpon. Nagyot = segített a kályha, bekapcsoltuk és 10 perc múlva élhető = klíma volt a kabinban.
Nem úgy kinnt. A mentőszigeten megfagytak a reggeli páracseppek. = Itt a tél!
Valóban dermesztő volt a délelőtt, egész 11-ig nem nagyon = tudtunk felmelegedni, hiába forró tea, több is. Igyekeztünk = váltva kormányozni. Kitaláltuk, hogy a normál ruhánkon = kívül még egy poncsót fogunk


hordani, de ezt még = elhalasztottuk.
Ma több Magyar egységgel is találkoztunk. Az egyikükkel = egész jól összecimbotáltunk, Unger Attila és Vasi László = az Achim nevű hajón több zsilipnél is bevártak minket, = rádión beszélgettünk. Német lobogó alatt hajóztak.
Az Achim segítségével gyakorlatilag várakozás nélkül = vettünk 5 zsilipet, nagyon hálásak voltunk nekik ezért. = Koradélután már elértük a Majna-Duna csatorna bejáratát.
A csatorna első zsilipjénél, a Bamberg zsilipnél történt, = hogy elkezdtünk süllyedni.
A motor előzetesen túlhevült. Az új kialakítású direkt = hűtés hátránya, hogy a folyó hordaléka a motorköpenyben = és a termosztátnál is lerakódik, és elzárja az utat a = vízkeveredéstől. Általában 80-100 óránként ezért = leveszem a termosztátot, a köpenyt igyekszem átöblíteni, a = termosztátot szintén kitisztítom. A cél, hogy hazáig = működjön ez a rendszer, utána már lesz idő a = hőcserélős, kétkörös hűtés visszaállítására.
A zsilipbe 95 fokos hűtővízzel értünk, már kívülről = locsoltam a motort hideg vízekkel, ezzel 5-10 fokot tudtam rajta = javítani, az is valami. Na igen, mert az Achim már bennt volt, = és be kellett érni nekünk is.
A zsilipben pár perc üresjárat után leállítottam a motort = és leszereltem a termosztátot, elvégeztem a szokásos = öblítést. Aztán mire visszatettem mindent, már indulni = kellett. Ekkor tűnt fel, hogy ahogy indulunk, a termosztát = mellől ömlött a víz. Bizonyára nem volt túl passzentos a = visszaszerelés, ujjnyi vastagon folyt a víz be a kabinpadlóra, = le a tőkesúlyhoz, de most szerelni már nem volt idő, a = zsilipet el kellett hagyni.
Így hajóztunk ki a zsilipből, ömlő hűtővízzel, = eközben a fenékszivattyút is azért maximumon járattuk, a = padlóról meg még a szőnyeget is felvettem, nem nézett ki = odabenn túl szimpatikusan a helyzet.
Szerencsére a felvizen rögtön meg tudtunk állni a partfalnál = és elvégeztük a termosztát újraszerelését, a padló = felmosását az olajtól és a fenékvíz kiszivattyúzását.= Másodjára már minden rendben volt, valahogy egy jóideig = mégsem fáztam a hűvös estében!
Sötétedésre a 23-as folyamkilométerig jutottunk. Emitt egy = nagyhajós kikötő partfalhoz álltunk, tészta, miegymás.
Helyzetünk: Majna-Duna csatorna, 23 fkm. 49 46.295N 011 01.491E

(előző nap)(következő nap)








































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ