Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.08.27. Hétfö: Magyarok a láthatáron

Hála a friss magyar lobogónak, a Heubach-i zsilip előtt hangos = "jónapot"-ot kaptam, egy ott veszteglő német hajóról! A = zsilipkamrában aztán elbeszélgettem Mizsei Csabával, aki anno = a Táncsicson is szolgált, most egy német hajón dolgozik. = Valamelyest emlékezett Donyára, de inkább Pető ugrott be neki = jobban, aki Donya mestere volt, mára nyugdíjba vonult. = Emailcímet nem tudtunk cserélni, de megbeszéltük, hogy az Iwiw-= en megkeressük


egymást.
Aztán később, a Lengfurti zsilip elé érve, szembejött a = Paks! Őket meghívtam a Vhf 10-es csatornán, de csak egy rövid = "Sziasztok, jó utat"-ra telt, elrohantunk egymás mellett.
A zsilipekhez ma jobb ritmusban értem, az első hármat a Rubicon = holland hajóval vettem, pont jól jött ki a lépés. Aztán = két zsilipben egyedül voltam, iszonyat hullámzás volt! A Rhone-= i zsilipekben egyenletesen, alulról töltötték a vizet, itt a = felső kapu alatt robajlik be, egy idő után a hullámok = interferálnak, egy 8 méteres hajót ide-oda dobálnak, pufferek = dolgoznak!
A jó ritmus ellenére, a kicsit felpörgetett Volvo fordulattal = (így 7.5-8.2 km/h hegymenetben) sem tudunk napi 70 km-nél többet = jönni, ez 12.5 óra menetben. A Majnán átlag 10 = kilométerenként van egy zsilip és viszonylag lassan telnek fel.
Ma a Majna szépsége szórakoztatott leginkább. Nagyon = vadregényes ez a szakasz, dombok-hegyek közé ért és = kanyarog, szép természetes part van, a lejtőkön nagy = erdőségek, fenyvesek. Néhol talán alig szélesebb a = Soroksári Dunánál, a hajókkal 10-15 méterre passzáljuk = egymást. Nagyon szép folyó.
Ma nincs yachtklub, a világosban még vállalható utolsó = zsilip után semmi ilyesmi nincs, ezért egy kőszórás = mögötti csendes öbölbe húzódtam be, épp van elég = mélység. Kicsi a hely, két horgonyra álltunk, mélység és = GPS riasztással, mert az elhaladó nagyhajók eléggé = megrángatják a vizet, bár nem tudom éjszaka mekkora a forgalom.
Ilyen rossz ellátmány a hajón rég volt. Azt pusztítom, amit = a hajóban még találok, egyszerűen nem volt alkalom = bevásárolni! Nincs válogatás: reggelire kávé a szokásos = tej nélkül, mézes és ketchupos kenyérrel, napközben az = utolsó tonhalkonzerv, tegnap az utolsó kukoricakonzerv volt az = ebéd, estére pedig egy zacskó tészta és pesztó. Holnap = valahol muszáj lesz megállni, mert Volvo is szomjas, 10 liter = körül lehet a gázolajkészlet.
Helyzetünk: Majna 179,6 fkm, Marktheldenfeld 49 50.734N 009 35.810E

(előző nap)(következő nap)

































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ