Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.08.26. Vasárnap: Visszaszámlálás

Hamarosan meg kell állnom. Nem így terveztem, de panaszkodjak, ha majd nem lesz munkám, de szerencsére van, viszont hamarosan kezdődik. Legkésőbb 8 nap múlva, de lehet, hogy korábban meg kell állnom, és a hajót letenni valamennyi időre. Később tudom csak befejezni az utat.
Ezért rákapcsoltam, szeretnék annyira messze jutni, amennyire csak lehet.
Viszont a majnai zsilipek nem haverjaim a tervben. Nagyon lassan lehet átjutni rajtuk. Itt


nem szeretik a kishajókat egyedül zsilipelni, mert a zsilipkamrák hatalmasak és sok vizet eresztenek el (300 méter hosszúak!), épp ezért létezik is külön sporthajózsilip, csak oda mi épp nem férünk be. Elvileg van 4 centi plusz szélesség, de az már egy fél puffernek sem elég. Ezért mindig társulnunk kell egy nagyhajóhoz, akik ma nagyon ritkán jöttek, sokat vártunk. Azzal vigasztaltam magam, hogy nyilván vasárnap nem rakodnak hajókat, ezért ilyenkor a hajóforgalom is kisebb, holnaptól minden gyorsabb lesz majd.
Ezek a zsilipek más téren sem kellemesek, az első néhány például barázdált falú volt (acélzsalu szerű), azaz a pufferek épp eltűntek egy-egy mélyedésben. Csúszóbak sincs, viszont azért elég nagyot emelnek, 3-4-szer kell átakasztani, ráadásul a beengedett víz iszonyat hullámzást kelt, pattogunk ide-oda. Ha ehhez még hozzáadom élményként a zsilipek előtti német rádiós bejelentkezéseim és diskurzusaim, ez már önmagában kész kaland! Hát még az, hogy egy ilyen zsalus helyen délben leütöttem a jobb oldali zöld pozíciós lámpát, mely holtan aláhullt, épp csak a drótja mentette meg az azonnali vízbefúlástól. Szerencsére hamar megeszkábáltam.
A mai szakaszt a vizisízők dominálták, ennyi vizisízőt még nem láttam. Már-már kedvet kaptam én is, de tapintatosan nem hoztam szóba a dolgot Volvo előtt. Nagyon intenzív a motorcsónakos élet, és ezek a srácok döngetnek keményen, hatalmasakat billegünk a farhullámaikon.
A Majna néhol alig szélesebb a Lupa szigeti Duna ágnál, szép fás, nagyon barátságos, ritkán vannak csak ipartelepek. A sodrás gáláns, 7.5 km/h - t tudunk menni.
Ma jött szembe egy nagy tolóhajó, a bárkáin Mahart felirat volt, izgalomba jöttem. Kishíján meghívtam rádión, de kiderült, hogy német. Talán az Érsekcsanáddal összefuthatok? Donyával sajnos nem sikerült randevúzni, a Rajnát és a Majnát járja egy nagyhajóval, de épp 2 nappal elkerültük egymást, ennyivel előttem tartanak, Budapest felé. Most már nem lesz cimborálás.
Nagyon későn, este 9:15-kor, már sötétben kötöttem ki. Folyón, sötétben, ismeretlen helyen, radar nélkül, kicsit karcosnak éreztem, bár az utolsó zsiliphez pöccre értem, így is eltartott 25 percet a művelet, és csak 5 km volt felette egy yachtklub, hát mentem. Hold bácsi is biztatott, épp akkor jött fel. Eszkábált pozíciós lámpa be, reflektorok elő, majd örömmel konstatáltam, hogy a hajóutat jelző bóják csúcsai fényvisszaverősök, így talán 200 méterről is jól fogom látni őket. Nem tartott sokat az éjszakai menet, épp lészállt a sötétség, de 15 perc múlva már rábukkantam az öbölre.
Szimpatikus yachtklubba értem, még tartott az esti sörözés, emitt a klubvezető első kérdése - ki tudja miért - a Fekete tengerről jössz? Tulajdonképpen igen - válaszoltam - csak hát ugye nem a rövidebb úton.
Helyzetünk: Erlenbach, Majna 107 fkm 49 48.950N 009 08.383E

(előző nap)(következő nap)




(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ