Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.08.15. Szerda: A hajókürt ébredése

Ma 12 zsilipet haladtunk. Ezek közül egy dulpazsilip volt, egy plázacica kezelte. Meglepödtünk, mert a távirányító nem nyitotta a zsilipet, ezért kimásztam a létrán, akkor láttam, hogy a cicus a zsilipház mellett a füvön napozik bikiniben, szökén, fülbevalókkal, menö napszemcsiben. Mondta is, hogy még fél óra az ebédszünet, és indul a délutáni müszak. Oké, mondtam. Kedves volt, az ígéret szerint beindította a zsilipet, majd kaptunk még töle


turiszt promó anyagokat is.
Besanconban is diákok kezelték a citadella alagút elötti zsilipet. Valószinü, hogy errefelé nyári gyakorlat jelleggel a diákok zsilipet kezelnek.
Több alagútban is visz a viziút, délel?tt találkoztunk az elsövel, nagyon izgatottan. Az alagút elött kötelezö a hangjelzés, ezért elövettük a jó öreg tülök hajókürtöt és ami a csövön kifért. Nagyon fura volt hajóval algútban haladni, ez 180 méter hosszú volt. Nem sokkal késöbb egy kanyargós szükületben vitt az utunk, itt is láttuk a kötelezö hangjelzés táblát, újra hangjeleztünk.
A nap folyamán leginkább a Doubs-ban haladtunk, ezért elég lassúak voltunk, itt általában 5-6 km/h-t tudunk produkálni. Fontos megemlíteni, hogy Dole óta megszakítás nélkül kerékpár út kíséri a csatornát, ez egy kerékpáros paradicsom. Egész nap integetünk!
Besancon-ban találkoztunk a második alagúttal. Ez már több, mint 300 méter hosszú, a citadella alatt fúrták még az 1800-as években. Olvastuk a csatorna Mulhouse-Rajna közötti szakaszáról, hogy azt is az 1700-as évek végén kezdték ásni és 1830 után adták át. Voltak hát anno böven munkálatok errefelé, és igen örülök, hogy nem sínylödtem akkoriban francia hadifogságban!
A zsilipekben Emese az orrkötél és pufferfelelös. A zsilipeken egyik oldalon van felszerelve az indítókapcsoló, rendszerint ezen az oldalon van a több kikötöbak is. Sajnos nincs elég pufferünk mindkét oldalra, ezért ilyenkor elöre lessük, hogy "jobbrángatós" vagy "balrángatós" lesz-e a zsilip. Ilyenkor Emese puffereket szerel át a megfelelö oldalra, sajnos elég gyakran kell. Ha épp a csendes csatornában hajózunk, jobban be tudok segíteni, de ha a Doubs-ról megyünk be, akkor nagyon kell kormányozni.
Helyzetünk: 47 16.245N 006 05.170E

(előző nap)(következő nap)




























(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ