Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.08.13. Hétfő: A kanálislakók

Ma délelőtt elhagytuk St.Jean-de-Losne-t és tényleg búcsút intettünk Wolfgangéknak. Hátha hajózható már a csatorna! Előző nap a wifi interneten megtaláltam a Doubs vízállásjelentést, több mint 24 órája apad.
Wolfgang nem állta meg, mégegy vonaltérképet is odaadott (ezt kölcsön, Frankfurtig, ahol újra találkozunk, ha mi odaértünk), amin a teljes csatorna szelvényről-szelvényre rajta van. Jól jöhet még!
Így hajóztunk be a kanálisba 12


óra után nem sokkal, történelmi pillanat! Én már nagyon vártam, hogy ideérjünk, mert sok embert hallottam zengeni a csatorna szépségéről, hát meg akarom nézni magamnak.
Az eslő zsilipnél halljuk, lehet menni, hurrá! Még korábban hallottam, hogy itt kell zsiliptávirányítót kérni. Egy kis kütyü, amivel, ha odaérünk egy zsiliphez, ki tudjuk nyitni, mi magunk, rádiós! Egy ideje ugyanis nincs a zsilipeknek személyzete, automaták lettek. Így is lett, mondtam a zsilipkezelőnek, hogy kérünk egy "telecommandeur"-t, ő pedig adott. Kellemes meglepetés, hogy teljesen ingyen kaptuk, letét, minden nélkül, csak egy aláírást kértek és pár adatot. A csatorna végén adjuk majd vissza.
A következő zsilipet már felnőttesen, mi magunk nyitottuk! Bekapcs-keresés-zsilipet megtalál-kiválaszt felfelézsilipelés-megerősít OK gombbal. Hűha! A víz elkezd kifelé ömleni a zsilipkapu alatt, villog a sárga fény, mirákulum! Rövidesen a kapu is kinyílt. Emitt jól kikötöttünk és meghúztuk (megtoltuk) a kamra oldalán levezetett vékony kék póznát, jelezve, hogy kész vagyunk. Kapu becsuk, víz beereszt, mi fel, majd ki, ennyi.
A nap folyamán 12 zsilipet csináltunk meg!
Errefelé az ember nem kilométerben számol, hanem zsilipben, mert nem a táv megtétele, hanem a zsilipelés a szűk keresztmetszet.
Első hatalmas élmény, hogy a csatorna csak 15 méter széles és kanyarog, észnél kell lenni, hátha épp jön egy hajó szembe! De nincs ez mindig így, mert a csatorna valójában a Doubs-ra épül és rendre visszatér a viziút a Doubs rendes medrébe, máshol viszont kikerülték a folyó erős sodrású szakaszát egy valóban mesterséges csatornával, szóval ezek váltakoznak.
Rövidesen elértük az első nagyobb várost, Dole-t, ami felett egy olyan szakaszon mentünk keresztül, hogy elállt a lélegzetünk, a fák koronája összeért a csatorna felett, a nap oldalasan szinezte keresztül szép tarkára, fantasztikus volt. Hogy is mondá a költő: "oh, mily megejtően szépséges, oly ihlető, a fényképet bizton megtevém a PCm háttérképének!"
Rochefort-sur-Nenon alatt ízelítőt kaptunk a Doubs erejéből, a rendes mederben mentünk, ahol is lelassultunk 3 km/h-ra. Mindemellett igen ijesztő kifolyás volt oldalt, egy 300 méteres fenékküszöbön zubogott át a víz, teljes kicsavart fa felakadva, égnek állt a hajunk. Szerencsére 1 km után egy újabb zsilip által visszajutottunk a csendes csatornába.
Az estét végül dzsungeltábor jelleggel oldottuk meg a parti dzsindzsába kötve, mert ismét jött egy kijárat a Doubs-ra, és szivesebben aludtunk állóvizen dzsindzsában, mint sodrásban valahol.
Helyzetünk: Rhone-Rajna csatorna, Audelange mellett 47 08.031N 005 35.410E

(előző nap)(következő nap)








































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ