Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.17. Szerda : Búcsú a Dunától

A mai nap volt az utolsó dunai napunk. Kellöen átéreztük ezt és úgy nézegettük egész nap a tájat, hogy rövidesen végleg búcsút mondunk neki. Igaz, volt még 110 km távunk a Duna - Fekete-tenger csatornáig, amihez fel is keltünk reggel 5-kor, hogy ne legyen probléma.
Utunk legemlékezetesebb mozzanata Benedek edzése volt. Tudni kell róla, hogy kerékpárosversenyzö és épp két versenyt is kihagy az utunk folyamán. Hazatérve pedig


egy 8 órás hegyiversenyre indul ezért valahogy meg kellett oldani, hogy formában tudjon maradjni. Így alakult, hogy van a hajón egy szobabicikli is. Benedek az aktuális klíma, napszak és saját hangulata függvényében idöröl idöre kisétál az elöfedélzetre, felpattan a nyeregbe és teker 40-50 percet. Nem tudom elképzelni milyen dialógok zajlanak ilyenkor a mellettünk elhaladó hajók kormányállásában. . .
A szobabicikli napjai egyébként meg vannak számlálva. A tengeren ugyanis nem fogjuk tudni rögzíteni, így valamelyik révkapitány vagy rakodómunkás zsákmánya lesz. . ..
Cernavodát, a csatorna kezdetének helyét korán elértük, délután négy körül már ott voltunk. Nem egyszerü dolog ebben a csatornában hajózni. Illetve szerintem az kellene legyen, de a Román hatóságok elbonyolítják nagyon. A hajó csak kirendelt révkalauzzal (pilottal) haladhat a csatornában, ezért elöször meg kellett szervezni az áthajózást.
Szerencsére remek kontaktunk van ehhez az ügyintézéshez. Utazásunk elött Sanca gondosan tájékozódott az aldunai helyzetröl. Kollegája, Kutasi György részletes eligazítást nyújtott nekünk a teljes dunai útvonalról. Így például, hogy mely országokban mi a hivatalos ügymenet, milyen papírokat készítsünk elö, mely szakaszokon mire figyeljünk, milyen navigációs nehézségek adódhatnak, mely helyeken érdemes éjszakázni, mely helyeken nem. . .Gyuri jól ismeri az aldunát, 20 évet hajózott itt és ezúton is köszönet neki, az információi nélkül aligha boldogultunk volna több helyen.
Nos így alakult, hogy már meg is volt nekünk a Constanta-ban székelö Mahart ügynök, Kovács Benjámin kontaktja, akit felhívtunk és ö készségesen megszervezte a csatornahajózást. Éjjel kettökor számíthatunk az indulásra, addig vesztegelhetünk a csatorna bejárata elötti várakozón. Így vesztegeltünk is, aludni pedig nem nagyon akartunk addig, mert Cernavoda hírhedetten lopikálós hely.
Éjjel ketö körül már szinte rátapadtunk a VHF rádióra, hogy mikor indulhatunk. Nem indultunk.
Teltek az órák, majd hajnal 4-5 körül eleredt az esö, bepakoltunk, lelakatoltuk a külmotort is és elaludtunk. Valami félreszervezés lehet - gondoltuk - valamit nem jól értettünk biztos. Sebaj, reggel újra felhívjuk Benjámint.
Helyzetünk: 299 fkm, Cernavoda

(előző nap)(következő nap)




























(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ