Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.08.05. Vasárnap: Célegyenes

Mai feladat, nagyon megközelíteni Lyon-t. Ott végetér a nagy feszkó, már nem lesz több ilyen hegymenet.
Tegnap még késöig cimboráltam a Ruygenhil-en. Wolfgang nem alkoholizál, de Christa és Stéphane kapható a jó pálinkára és a finom vörösborra.
A Ruygenhil egy 1897-ben épült, 15 méteres Holland vas Klipper Aak. Egy klasszikus gaffos vitorlázatú hajó, kétárbocos, az oldalán két hatalmas leengedhetö sverttel. Láttam sok ilyet


Hollandiában, de ilyen közelröl még egyet sem. Gyönyörü! Jelenleg persze motoros üzemmódban sajnos az árbocai nincsenek fenn, de így is szép. 6-7 csomót tud motorozni, óránként 5 liter gázolajjal, ami kicsit húzós a mi 1 literülnkhöz képest. Wolfgangéknál családtag, még nem volt gyerek, nem volt ház, nem volt pénz, de megszerezték a Ruygenhilt, akkor 85 évesen, "nagy álom volt" mondták. Azóta a szivük csücske, nagy szerelem. Wolfgang maga készítette az új árbocot, egy barátja választotta hozzá a fát, ö pedig gyalulta, faragta, amíg kellett. "Csak idö kérdése" mondta és nevetett. Az árboc vagy 25 cm átméröj?. A legtöbb dolgot ö tartja karban a hajón. Azt mondják, iszonyat kemény munka vitorlázni vele!
Amúgy a múlt éjszakai kikötöhelyünk gyakorlatilag az egyetlen komoly marina a Rhone-on, a Valence marina a 112-es folyamkilométernél. 460 helyük van, ami szerintem folyón igen kiemelkedönek számít. Komoly a közönség is, sok angol, belga, német, svéd hajót láttam, vitorlást is, köztük egy 40 lábas eladó földkerül? acélhajót (fektetett árboccal, hogyan máshogy!), potom 120 ezer euróért, de némi felújítás elkelne még így is nála. Megérdeklödtem a tárolási díjakat, Balatoni szint alatt vannak! Nem árt észben tartani, ha útközben valami történik és meg kell állni, vagy vissza kell fordulni. Amúgy fejben tartom az ilyeneket, Avignonban pédául kiírtam egy 10 lóerös, jó áron kínált eladó Mercury motor telefonszámát a hirdetötábláról, ha szegény Volvóval történne valami komoly baj. Az az elméletem, hogy amíg ilyenekre figyelek, addig nem lesz semmi gond.
A mai zsilipeléseknél pókháló technikát alkalmaztam, azaz az orr és farkötél mellé még kitettem egy kötelet az árboctöhöz, valamint egyet a kabintetön levö csörlökhöz. Így már nehezebben fordul ki a hajó az egypontos kikötésnél (egy csúszóbakra), a módszer nagyon bevált! Így sikerült három zsilipen is sikerel átjutni (Écluse Bourg-les-Valence - 106 fkm, Écluse Gervans - 86 fkm, Écluse Sablons - 62 fkm).
A táj ma igen szép volt, sok hegy és sok zöld, aranyos apró városok nagy viziélettel, horgászokkal, vitorlásokkal (!) jetskikkel, talán Lyon közelsége az oka, hogy ilyen nagy élet van, de jó érzés a préri után. A meder is leszükült, igen barátságos a vidék, néha persze egy-egy ipartelep, atomerömü, de az belefér.
Estére a Vienne alatti yachtkikötöbe akartunk érni. Az én várható érkezésem 9:45 körülre esett, ezért este 8-kor elkezdtem radarpóznát eszkábálni, ha a sötét idejekorán rátelepedne a vidékre. De mindez felesleges fáradtságnak bizonyult, mert idejekorán megpillantottam ujdonsült barátaimat, akik a Ruygenhillel már megálltak, hát én is csatlakoztam hozzájuk. Már csak két zsilip és 48 km Lyon.
Helyzetünk: Rhone 48 fkm 45 25.049N 004 44.437E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ