Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.08.02. Csütörtök: Sur le pont d'Avignon

Ma kikötős nap volt.
Először is giga fáradtan ébredtem, majd Volvo is kérte a = magáét. Olajcsere, üzemanyag átfejtés, feltöltés, = tengelyzsír betöltés, vész fordulatnövelő, miegymás. = Mire ezzel végeztem, már dörgött, villámlott, záporzott. = Hamar tájékozódtam még a kikötődíjról amiről = kiderült, hogy gyakorlatilag noszing, legalábbis elektromos áram = nélkül (minek az nekem, hiszen ennyi motorozás után az akksik = topon!), és tekintve


a Földközi tengeri súlyozott mértani = átlagot. Meg hát Avignon is nyilván szép, legalábbis igen = híres, meg kellene nézni! Hát mit mondjak, nem kellett sok, hogy = letanyázzak!
A napot először is rendezkedéssel töltöttem, előbb a = munka, aztán a szórakozás jelleggel. Be kellett rendesen = hajtogatni a vitorlákat, a bocit rendesen összecsomagolni, a = fedélzetet lepucolni, elrendezni. Ezt követte a nagy = regényírás azaz a krónikázás, az előző napi hatalmas = drámák megfogalmazása. Kellemes fordulatként a 10 Mhz-es = sávon rátaláltam az Udinei rádiós átjátszóra, így = még el is tudtam a naplót küldeni!
Időközben ismeretséget kötöttem a Den Ruygenhil nevű = hajóval és kedves legénységével, leányságával. Egy = fiatalos német házaspár (a fickót max 43-nak gondolnám), = akik sokkoltak a hírrel, hogy 3 gyermekük van, köztük egy 31 = éves, sportújságíró fiú. A Ruygenhil mellé álltam, ez = volt a kikötőmester kérése.
Este volt, mire minden teendővel és kikötői cimborálással = végeztem, ekkor indultam Avignoni körutamra.
Avignon. A legnagyobb meglepi és észveszejtő csalódás, a = híd, az Avignoni híd! Nem éri el a túlpartot! Ez hatalmas = csalódás, mármár kétségbeejtett, amikor tegnap = megérkeztem, bizony, a híd a víz kétharmadát éri át, = mintha elvágták volna. A másik hihetetlen dolog, hogy pénzt = kérnek érte, hogy az ember felmenjen rá. Úgy, hogy át se = visz a túlpartra. Ki érti ezt? Na jó, tény, hogy a = felmenetellel együtt jár egy múzeumlátogatás, ahol is a = híd történetével ismertetik meg a kedves látogatót. De = én ezt kihagytam. Ezáltal a híd is egy nagy rejtély marad = számomra, legalábbis egyenlőre! Igencsak szeretnék itt most = ismeretet terjeszteni, de nem tudom, miért ilyen a híd! = Megkérdeztem Wolfgangot, a Ruygenhil mesterét, hogy mit tud = erről a dologról, mint az Európai vizek és vízvidékek nagy = ismerője. Wolfganfg, aki mint terapeuta tanár, minden = szabadidejében 25 éve járja a Ruygenhillel Európa vizeit, csak = annyit tudott, hogy talán soha meg sem épült a híd!
Este besétáltam a belvárost. Igen rossz tapasztalataim voltak = kezdetben. Semmi természetes, semmi igazán eredeti nincs itt. Az = egész város a turizmusban pörög, felspékelt. Alul autók, = haladók és parkolók egyaránt, tömött kávézók és = éttermek, napernyők, utcai hömpölygő sétálóáradat. = Csak lassan, fokozatosan emeltem tekintetem a magasba, és csak akkor = kezdtem érezni, hol is vagyok. Igen, azt hiszem egész jól = érezném magam, ha 4 méter magasan vezetne a járda. Kb ott, = ahol az a kőfaragás van két ház között, ahol az a = vasrácsos ablak van, ahol üldögélnek a galambok. Odafenn = igazán szépek az épületrészek, él még az idő. = Felszegett fejjel kell járni Avignon-t. Idelenn már minden mű.
Aztán beértem a palotához és leesett az állam. Ez hát, = amiről szól ez a hely. Brutál, tömör, masszív, gigantikus = és kimunkált kőtömeg, elképesztő épségben és = dimenziókban. Ez a Pápák palotája. Félelmetes dologként = éltem meg, hogy így hívják ezt a roppant épületegyüttest.= Elméláztam, vajon mi lehetett itt annakidején, a Pápák = palotáján kívül, milyen viskók, házikók bújtak meg = egykoron ezen egyházi komplexum árnyékában. Hogyan tengették = életüket az átlagemberek és hogyan nézhettek erre, a mai = szemmel is elképesztő valamire? Mit tudott az egyház tenni, ha = ilyeneket volt képes emelni? Mekkora ereje volt? Képtelen vagyok = és leszek ezt megérteni, ezt a hihetetlen erőkoncentrációt, = ezt a szervezőerőt.
Ezzel együtt igen szépnek találtam. Volt egy boltíves = átjáró, ahol az egyik oldaltámasz alatt vitt az út és a = szikla is ki volt erősen vájva, az nagyon tetszett. A főtéren = is hatalmas élet volt, teraszos vendéglők, utcazenekar, = nyüzsgés. Körbebarangoltam a palotát - ez Avignon epicentruma -= majd hirtelen ötlettel és érthetetlen ösztönös = késztetéssel hanyatt vágtam magam egy kőpárkányon. Épp = ott, ahonnan jó kilátás nyílt a legnagyobb bástyára, és = a Jézus szoborra is, majd megvártam míg az alkony sötét = éjszakába fordul a mélykék égbolton. Igen jól éreztem = magam.
Visszatértem a hajócskámra és belekostóltam a kis Marseille-= i boromba. Igen kellemes! Nem nagyon akart álom jönni a szememre, = hát bóklásztam még egyet a rakparton. Már épp vissza = akartam indulni, amikor a banda a főtérről feltűnt a színen. = Jöttek az autójukhoz, és zenéltek. Zenéltek addig, amíg az = egyik már ki nem nyitotta a csomagtartót, hogy bepakoljanak. = Éjjel 1 volt, talán épp csak egy bóklászó árva hajós = lélek volt rajtuk kívül a parton.
Helyzetünk: Avignon 43 57.228N 004 48.712E

(előző nap)(következő nap)





































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ