Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.07.31. Kedd: A fektetettárbocú vitorlások vidékén

Ma különös elhatározásra jutottam. Megpróbálom Glatisantot hazavinni Európa folyóin.
Eredetileg Montenegróba akartam őt vinni, de nem vagyok elégedett a műszaki állapotával. Több veret cseréje esedékes, új forstág rendszer kellene és meg kell erősíteni a hajót a kabinbejárat alatti bútorzatnál, mert recseg minden és csavarodik a test. Úgy döntöttem, a legjobb, ha hazakerül és a tengeri tapasztalatok tükrében megkapja a szükséges


nagygenerált.
Reggel még úgy indultam el Marseille-ből, hogy Port St Louis-ban, a Rhone torkolatánál jó lehetőség adódhat a szükséges hajófelújításokra. Itt van egy komoly téli tároló és hajójavító bázis, a Navy Service. Délután aztán ott helyben tájékozódtam az árakról és hamar elálltam a tervtől. Nincs többé kedvem és pénztárcám a hajót idegenhonban parkoltatni, szereltetni, teleltetni. Mellettem a helye. Amúgy is régóta foglalkoztat a folyami út lehetősége. Így, ha sikerül hazajutni, otthon majd szerelhetünk eleget.
Az útvonallal csak egy pici gond van: egy 320 kilométeres hegymenettel kezdődik, a Rhone folyón Lyonig. Ez a fő probléma, mármint motorerő tekintetében. A többi már karikacsapás: az út Lyontól a Saone folyón és a francia csatornákon folytatódik Mulhouse-ig, ahol a hajósember átjuthat a Rajnára, majd a Majnán, a Majna-Duna csatornán és a Dunán keresztül hipphopp eljuthat Budapestre. Sanca kiszámolta nekem egyszer, hogy ez összesen 2400 kilométer. A Medúza nevű motoros kishajó, www.meduza.uw.hu (most nem tudok linket betenni, de a cím működik) pár éve végigjárta ezt az utat, beleértve az én eddigi utamat is (plusz ő még az Adriára is elment), az ő útleírása most jó forrás lesz, mert más infóm nagyon nincs az út elejéről.
Szóval úgy döntöttem, megpróbálom a Rhone-t. Ha sikerül, akkor már annál nagyobb géperő nem kell, a Volvo túl lesz a nagy próbán. Ha mégsem sikerül, akkor majd lesz megint egy másik terv.
Port St Louis - ban este még ledöntöttem az árbocot, két óra alatt végeztem. Több átkelő hajóval is találkoztam, vagy tíz vitorlásnak is el volt fektetve az árboca! Egy Dán család, gyerekestül volt úton egy folkboat-tal, 3 hónapja indultak Dániából és itt fogják teleltetni a hajót. Nagy élet volt, esti buli, koncert, főzés, igazi folyóparti buli hangulat.
Igyekeztem tájékozódni a Rhone-i körülményekről. Egy nagyhajós 2-2.5 csomós maximum sodrást emlegetett. Ha ez igaz, akkor még fel is juthatunk. Amúgy teljes káosz van a hajón, a vitorlákat már nem volt időm rendesen elrakni, az orrkabin plafonig tele van, de most nincs idő nagy rendet rakni: úgy döntöttem, már reggel indulok, mert jó idő van. A Misztrál ugyanis nem csak a Lioni öbölben, de a Rhone-on is nagy úr, a sodrással szövetkezve könnyen megállítja a hegymeneti hajókat. Ki kell használni a jó időt.
Helyzetünk: Port St. Louis du Rhone 43 23.100N 004 48.300E

(előző nap)(következő nap)





































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ