Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2007.07.24. Kedd: Mérföldnek is 100 a vége.

A tegnap estét a hajónapló megírása után meteo nyomozással töltöttem. Időközben delfinshow-t is kaptunk! A Hamburgból adott rtty adást vettem. Nehezen hittem a szememnek: Ligurian, TU24. 12Z SW 6-7 / 8-9 2.5m. Szóval holnap délre 6-7 - es délnyugati, 8-9-es befújásokkal, 2.5m-es tengerrel. És szembe fog fújni. Reggel még csak ezt láttam: Southerly 2 to 4 veering Southwest 4 to 6 overnight, then increasing 5 to 7 in the morning, ami nem tűnt


annyira durvának, legalábbis 9-es nem szerepelt benne. Még sikerült egy időjárástérképet is leszedni, szintén Hamburgból, na azon már és is láttam a ciklont. Tény, hogy 3 nap alatt 10 mbar-t esett a légnyomás, de az még nem feltétlen gond. Az a helyzet, hogy régóta szemezek, hogy legyen egy Navtex vevőm (automatikusan levesz minden meteo infót, nem kell vadászni), de elég drága. Nem baj, képben vagyunk. Már mióta elindultunk, megvan a rutinom a meteo infók leszedésében.
Mondtam Marcinak, a 8-9-es befújás nem tréfa, irányban még elmenne, mert max árboccal vitorláznánk, de szemből esélytelenek vagyunk. Ezért, bár nyugatnak akartunk vitorlázni, úgy dönöttünk, a Riviérát célozzuk meg és reggelre kikötünk valahol, aztán kiderül, megjön-e tényleg a 8-as.
Így történt, hogy estére leállt a kellemes Keleti szél (utánanéztem, a franciák napközbeni szele, a vant du midi) és szélcsendben motoroztunk 300 fokot. Éjjel 10 és 11 között kezdőtött a délnyugati és apránként erősödött. Először még motorláztunk, aztán már csak vitorlával mentünk. Jó érzés volt az éjszakában, hogy lesütött ránk a Hold bácsi, de tudtuk, hogy éjfél után nem sokkal lebukik majd a hullámokba.
Addig is Nizza irányát tartottuk, abban bízba, hogy talán eltolódik a szélerősödés és odaérhetünk, de Sanremo volt a B terv, ha mégis le kell ejteni.
Hajnali 2 után már viharfokkal és 2 sorra lereffelt grósszal negyedszeleztünk, 20 csomó feletti szélben, de nem volt vészes, kicsit alul voltunk vitorlázva, de néha így is 5 csomó fölé ment a sebesség. Elek már nem bírta a menetet, Robira a szélkormányra bíztuk magunk, komoly tengermozgás volt. Minden jól működött. Sokat radaroztunk is, és ment az elektronikus térkép is szinte folyamatosan.
A Bocit átkötöttük szél alá, ott kevesebb fröccsöt kapott a vontatásban, amúgy jól bírta. A hajó által kevert habok pedig fluoreszkáltak, mintha nagy, élénkzöldre festett gomolya sajtopkat dobált volna valaki a vízbe mögénk.
Úgy terveztük, napkelte előtt nem érünk ki, így aztán nagy ívben közelítettük Sanremo-t (végül a B terv lépett életbe). Már világosban láttuk meg a mólót és a napfelkelte is az öbölben ért. Szerencsénk volt, mert az öreg kikötő vendégmólóján volt némi hézag, bár mooringkötél nem, farhorgonnyal szépen kiraktuk a hajó orrát. És ingyenes a hely. Hurrá, mehetünk aludni!
A GPS-re pillantottunk és elmosolyodtunk, mert épp 100 mérföldet mutatott! Pedig esköszöm, nem gépeltem be és nem szaladgáltam plusz köröket a Sanremo-i mólón sem!
Helyzetünk: Sanremo 43 48.890N 007 46.984E

(előző nap)(következő nap)










(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ