Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.14. Vasárnap: A varázslatos iparvidékek

Ma a hajón nem túl sok dolog történt, leszámítva talán, hogy Benedeken eluralkodott a bütykölhetnék. Jó kis ötletei támadtak pl. hogy a hajónaplót hogyan lehetne gazdaságosabbá tenni (a napi beszámolókat egy-egy külön állományba rendezve, mindig csak az aznapit kell feltölteni) valamint hogy milyen újfajta háttér és írásszín legyen. Ígyhát amíg én örségben voltam, ö elmélyülten megalkotta az új dizájnt, amit kéretik a kedves


olvasók által megmondani, hogy milyen, szóval kérünk szépen leveleket ezügyben (emailcím a fölapon a bal oldali boritékocska alatt). Nekem egyébként tetszik.
Délutánra elértük a korábban már említett bélcsatornára hasonlító térképrészlet által ábrázolt vidéket és a szigetek között végül remekül eligazodtunk. Egyébiránt új navigációs módszerünk is van. Mivel az irdatlan dzsungel miatt itt már ritkábbak a folyamkilométertáblák, és hát minden sziget szinte egyforma - legalább is elég nehéz ránézésre a méretüket megbecsülni a térképhez képest - elkezdtük a nagyhajók mozgását és kommunikációját figyelni. Elhaladtában megjegyezzük a hajó nevét, aztán a 16 - os VHF csatornát folyamatosan bekapcsolva hagyjuk. Elöbb-utóbb a dögök elérnek egy jó kis szükülethez, ahol bemondják magukat (a nevüket meg oroszul a folyamkilométert) hogy az ellen-hajó tudja, kire számíthat. Ilyenkor, ha szerencsénk van, halljuk, hogy a tíz perccel ezelött elhaladott hajó hol jár ( nekik ugye könnyü, mert GPS-es elektronikus térképük van + 25 évnyi rutinjuk). Ebböl mi is tudjuk ellenörizni, hogy mennyire igaz az aktuális helyzetbecslésünk.
A szigetes rész után kezdödött a brutál iparvidék. Elöször a Román oldalon láttunk egy olyan vegyi üzemet, amely fö kéményéböl tömény sárga füst gomolygott, ha van nálunk gázálarc, talán felvesszük. Aztán ugyanez a Bolgár oldalon. A legjobb benne, hogy a kéményektöl pár kilométerre hatalmas lakótelepek terültek el (sajnos most nem tudom melyik város volt) Mindezek ellenére úgy találtuk, hogy talán még így is jobb levegöt szívnak ezek az emberek, mint mi otthon, ahol az irdatlan szmog állandó. Az itteniek viszont csak a kedvezötlen széljárás esetén fuldoklanak (nyilván úgy tervezték az üzemeket, hogy az uralkodó szélirány szerint ne a lakónegyedek felé menjen a dzsuva).
Mai táborhelyünk a hagyomány szerinti erdös-öblös beállás a Román oldalon. Már nem messze vagyunk Ruszétól, holnap elérjük ha minden OK lesz.
Helyzetünk: 545 fkm, 43 38.717N 025 29.209E

(előző nap)(következő nap)













(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ