Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         

2006.05.02. Kedd: Baja-Bezdan, elsö kilométerek a Dunán

Reggel 6-kor indultunk el Dél felé, irány a Balkán!
A hétvége Baján, természetesen a pakolás, a készletfeltöltések, a szerelés jegyében telt. Elég reménytelennek tünt, de elhelyeztük a 230 liter édesvizet, és kb. egyhavi kaját, 12 napra elegendö üzemanyagot. A hajó elnyelt mindent. Azt hiszem minden hajó felülmúlja a pakolókapacitásáról alkotott elsö reményeket. Ilyenek a hajók. Szóval nem véletlen ez a készletezés. Elég


kevés infónk van a valós aldunai helyzetröl, és amit tudunk sem biztos hogy érvényes még, a nagy víz miatt nem tudjuk hogyan lesz lehetöség vételezni. Lényegében bepakoltunk úgy, hogy kajára/vízre ne legyen gondunk a tengerig, üzemanyagot egy kis haverkodással lehet venni a nagyhajóktól. . .
Az igazán nagy szorongást indulás elött az Aldunai határátlépések mikéntje okozta. Azt hallottuk elég kekec dolgokkal állnak elö a fináncok, és ilyenkor súlyos eurók, piák, csúcs diplomáciai érzék, nyelvtudás, miegymás kellhetnek. Így hát úgy készültünk papírokkal, mint a nagyhajók, hajópecsétünk, hajó-egészségügyi levelünk, patkányirtási bizonyítványunk és jó pár egyéb dolgunk lapul a hivatalos papírokat tartalmazó irattárban.
Bajáról napfelkeltekor indultunk, és egyre nött bennünk a várható hivatalos események iránti stressz, ahogy közeledett a mohácsi kilépés és a bezdani belépés Szerbiába.
A hajón Máté, Sanca és Kati a jelenlegi legénység és leányság. Az út eleje azért meghozta a régen várt elégedettsége, ahogy a sokhónapos tervezés végén minden együtt lett, és el tudtunk lépni. Az is új volt, hogy egyáltalán milyen ütemben lehet haladni, nos közepes fordulaton 10-12 km/h az össz. sebesség, azaz ha kell, napi 120-140 km-t tudunk menni. Azt hallottuk, hogy a rendesen Belgrád alatti lassuló víz most is megy, elég rendesen. Egy hét alatt szeretnénk elérni Turnu Severin-t, 18 nap alatt Constanta-t, a Fekete tengert.
Mohácsra érve megtörtént az elsö határátkelés, és meglepetésünkre minden gond nélkül sikerült. A Sanca által gondosan elökészített okmányok hatására a tisztek elaléltek, majd jó utat kívántak. Agyö Magyarország, agyö térerö.
Innen nem sok volt a szerbiai bejelentkezés helyéig Bezdan-ig (úgy gondoltam a táj jellegéröl holnap írok inkább, annyira sok írnivaló van róla ;o))
Tehát Bezdan is hamarosan elérkezett, újabb gondterhes homlokráncolás, ahogy közelítettük a bejelentkezö pontont. Meglepetésünkre magyar 'Jónapot'-tal fogadtak itt dolgozó hajósok, segítettek kikötni (megmutatták a tuti helyet) és elkísértek minket a hivatalba is, ahol mindent segítettek elintézni, tolmácsoltak. NOPROBLEM! Nagyon hálásak voltunk nekik, a repi-portfólió elsö példányát (Napoleon konyak) el is sóztuk. . ..
Ezután már kitüzhettük hajónk büszke orrára a szerb lobogót, Dobardan Glatisant!
Engedélyt kaptunk az éjszakai itt maradásra is, egy nagyon jó kis nyugis helyünk van a ponton belsö oldalán, úgyhogy már csak egy jó kis esti zabálás marad (gyomorgörcs már off) és alszunk ahogy bírunk, gyorsan, sokat. Holnapi célunk Backa Palanka (120 km), tervezett indulás reggel 05:30. . .

(előző nap)(következő nap)


































(előző nap)(következő nap)
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ