Glatisant - vitorlás kalandozások

KEZDŐLAP          POZÍCIÓ          HAJÓ          HAJÓNAPLÓ          GALÉRIA          LEGÉNYSÉG          RÁDIÓ          LINKEK          KAPCSOLAT         


Máté

1974-ben születtem. 14 éves voltam, amikor apám jóbarátja, Galambos Béla beavatott a vitorlázás rejtelmeibe. Egy évvel később kiváló és szerető szüleimtől kaptam egy versenyzésből kiöregedett 470-est, ettől fogva a Balatonon, a Badacsonylábdihegy előtti vizeket róttam szüntelen, hosszú nyarakon át. 1991-ben Wágner Laci barátom szervezése révén jelen lehettem Kopár István érkezésekor Pulában, aki ekkor tért vissza B31-es vitorlásával, a Salammboval, legendás Földkerülő útjáról. Ez az élmény nagy hatással volt rám. 1992-ben jelentkeztem a Széchenyi István Főiskola tengerészeti szakára, ahol Ugróczky László tanított és a hajós társaságban életreszóló, legjobb barátaimra leltem.1995-ben diplomáztam, ugyanebben az évben vitorlás skipper-ként dolgoztam az Adrián egy B31-esen.
A rákövetkező években sajnos elszakadtam a tengertől, úgymond szárazföldi patkányként éltem, megélhetésként adatbányászattal, üzleti adatelemzéssel, elemző rendszerek építésével foglalkoztam, ami igencsak érdekes foglalkozás, de a tengeri hajózás maradt az igazi szenvedélyem.
2005 óta van saját tengeri hajóm, a Glatisant. Amikor időm és pénzem engedi, hajós kalandozásokba bonyolódom.
Egy Dán utazó mondta egyszer nekem, legyen inkább szerény a felszerelésed, viszont hosszú az utazásod. Ezt a filozófiát próbálom követni.


Sanca az óramű

A 'Csak hajó legyen alattam, víz legyen körülöttem' alapon élő férfiú. Régi álmai hajtják egyre a vizek végtelenjébe, kajakon, vonatóhajón, vitorláson, tengerjárón. Élvezi a vizek szabadjainak ábrándos létét, talán ő sem érti teljesen hogyan alakult ez így....
Precízebb hajóst el sem tudok képzelni. Nagyobb nyugodtság nekem ha ő viszi a hajót, mitha én magam vinném.
Nem szereti ha direkt olyan fényképet készítenek róla, ahol a szemüvegében tükröződő kép a téma.


Kati a pszichiáter

Egy vérbeli hajós nő, Sanca társa szárazon és vizen. A hajó minden porcikáját szereti. De mégis, legnagyobb erénye, hogy bármilyen helyzetben kizökkenti a stressztől, fáradságtól, éhségtől szétzilált, reménytelen utitársak begörcsölt idegpályáit és puff, jókedv támad.
Lelkét nem kedvetlenítik el a hiányos komfort körülmények, a nomád lét, a 'mosogatás helyett törlőkendő!' szindróma, megél és megold minden helyzetet.


Benedek a túlélő

Egy mindenre elszánt utazó. Fotóművész, lexikon, problémamegoldó és a túlélési ismeretek nagy szakértője. Minden helyzethez van egy aktuális története, amelyet 'nem meséltem?' szófordulattal vezet be és a történet olyan, mintha egy kalandfilmből vágták volna ki. Ezeket gyűjtőnéven a 'Benedek-legendák'-nak hívjuk.
Szereti, ha szép tájakon visz az út, ha madarak hangját csodálhatja, ha érintetlen vidékeket örökíthet meg. Nagyon inspiráló a természetszeretete.
Nem szereti ha nem haladunk, vagy ha tökölök és ezért nem tudunk elindulni.
Konyhaművészete utolérhetetlen. Specialitása a sós sült müzli kolbászdarabkákkal, pirosarannyal. Tényleg nagyon finom ám!


Attila a nosztalgikus menedzser

Egy a lelkét az egykori nagy, vizi kalandozásokba visszahelyezni vágyó érett menedzser, tapasztalt manipulátor.
Szereti a spontán találkozásokat, szeret szóba elegyedni a localpeople-ökkel, érdeklik az örvénylő emberi forgatagok, Nem szereti kihagyni a helyeket, de elfogadja az utazások spontán mivoltát.
Komolyan számol vele, hogy egy hajóút a végzete lehet...


Donya a hedonista

Hajó-hajó-hajó. Két folyami hajós meló között eljön vitorlázni, ha marad egy szabad hete, még beáll hajót vezetni valahol. Szenvedélyes.
Donyával lehet és kell kiélni az élet jó hangulatait, egy hideg gyöngyöző sör, egy nagy octopus lakoma, egy remek vitorlás délután bömbölő blues-zal, East-tel, Emil rulezzal, végigénekelve.
Nem szereti ha az esti kikötőben motorosbanda zavarja meg az idillt. Szereti ha kijön a lépés. Nagyon szereti a Kikládokat. Nagyszivű, 'végülis tecrájt van' - osan él, még ha nem is jön ki annyira a lépés, utólag mégse olyan vészes, nincs dráma.
Glatisant Volvoja neki köszönheti a szép új dynastarter passzentosságát.


Gergő a bölcs

Rendkívül fiatal 31 éves kora ellenére mérhetetlen letisztult élettapasztalat és tiszta tekintet. Így jellemezhetem.

Nem szeretne kackiás bajszot, ami érthetetlen. Viszont szereti az öblöket, a tiszta vizet, a közös akciókat. Fogékony minden jó ötletre, a tanácstalanságot pedig hamar elűzi egy jó vezérlőelvvel. Pl. 'tegyük, amit ez a jó palack Samos diktál'. Tanulom.
Minden helyzetben meglátja, észreveszi az újszerűt, a meg-nem-ismételhetőt.
Mestere az Istenek jószándéka megnyerésének


Tibu a kedvkovács

Nehéz Tibuval úgy egy levegőt szívni, hogy ne alakítsa át teljesen az ember hangulatát. Mintha csak unott tespedségben merengve telt volna az idő, mielőtt megjelent.
Nem szereti a Görögországból való komplex hazajövéseket.
Szereti az életet élni, abszolút, teljesen, szenvedélyesen. És ezt tanulja tőle a világ.


Nemes a latinizálódó profi

Nemes nem szereti a dolgokat félvállról venni. Nem szóltam neki ezügyben, de egy saját harness-el érkezett. Amúgy mindent maximumra szeret és akar elvégezni. Aki Nautic-ban versenyzett, az már nem szereti ha a fok épp nincs vagy épp túl van húzva, laza a grósz alsó él, minden bántja a szemét, ugye.
Persze minden más ezen a déli klímán, és az ember lassan megtanul takarékoskodni az erejével, ellatinosodunk apránként.
Nemessel egy nagyon jót és nagyon nagyot hajóztunk együtt.


Emese

Emese egykori társam, egy nagyon jó ember. Azóta már külön, más tengereken hajózunk...


Marci A segítő

Marcit a világlátásáért szeretem. Katalizálja a gondolataim. Mindig tanulok tőle valami újat és mindig meglep, mert ő olyan megbúvóan és csendesen bölcs ember, aki amúgy a saját sorsán is sokat gondolkozik, de talán észre sem veszi, mennyit megoldást ad eközben másoknak, legalábbis nekem sokat. Marcival a legjobb kajakozni és eközben beszélgetni. Másik nagy specialitása az éjszakai vitorlázás. Sosem enged kárba veszni pálinkát.


Pali a kütyük Ura

Itáliában felvette a Paolo nevet, mely által beengedést nyert névrokona, Paolo di Munici kommunájába. A kütyük mestere, Magyarország egyik legnagyobb kütyüjének létrehozója.Tudjuk róla, hogy az ország holtversenyben legjobb Unixosa volt, és hogy minden kütyühöz ért. Életet lehelt Elekbe, az elromlott autopilotba és összelőtt a hajón mindent mindennel, aminek köze volt az USB-hez, a Bluetooth-hoz vagy a Linuxhoz (vagy Windowshoz, de erre nem büszke). Számunkra leglényegesebb vonása azonban, hogy szive mélyéig a hajózás és hajók szerelmese, benne van minden hajós kalandban, legyen akár az "a Földközi 8 méteren" című. Kedvenc kütyüje a hajón a Róbert névre hallgató szélkormány.
































Üdvözöllek, Látogató!

Ez egy hajós blog. A nevem Máté, 1988 óta vitorlázom, 1993 óta a tengeren is hajózom. 2006 óta, ahogy időm és pénzem engedi, Európa vizein kalandozom kis hajómmal, a Glatisanttal. Ezekről az utazásokról szól ez az oldal.
Kellemes böngészést!

Útvonal, pozíció

KINAGYÍT

Korábbi útvonal

HAJÓNAPLÓ